وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 13:42   |   کد مطلب: 12743
شهردار قهاوند گفت: تنها راه رسیدن به آرمان های انقلاب توجه به استعداد های درونی و اقتصادی درون زا می باشد.

به گزارش نافع، محمد رستگار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهادپرس گفت: نگاه امام خمینی (ره) بر استعداد های درونی و اقتصاد درون زا و مبتنی بر باورهای دینی و اعتقادی ایشان بود چرا که دین مبین اسلام عزت و پایداری مسلمان را در استقلال اقتصادی بیان نمود و جامعه اسلامی را به تلاش برای تقویت نیروی داخلی توصیه کرده است.

شهردار شهر قهاوند افزود: به عنوان مثال در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی شهید مطهری به نمایندگی از علما و روحانینون انقلابی به محضر امام (ره) در فرانسه رسید و به امام عرض کرد علما و روحانیت نظرشان این است که اگر می خواهید انقلاب به پیروزی برسد باید یکی از قدرت های شرق و یا غرب متحد باشیم چرا که جهان دو قطبی است لذا با نفی هر دو قدرت امکان پیروزی ممکن نیست که در همین رابطه امام (ره) می فرماید قطب سوم ما هستیم نه شرق را قبول دارین و نه غرب را که همینطور هم شد.

رستگار گفت: امام (ره )تنها به خدا و مردم ایران تکیه کردو انقلاب پیروز شد و شعار نه شرقی نه غربی از اعتقادات مردم بود و در شرایط فعلی کشور اهمیت نظر امام و مقام معظم رهبری بر خواص و آحاد مردم ثابت شدکه با نگاه به بیرون نمی توان به قله های اقتصادی دست یافت و بنا براین تنها راه رسیدن به آرمان های انقلاب توجه به استعداد های درونی و اقتصادی درون زا می باشد.

و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی را رشد فزاینده و حضور فعال کشور در عرصه های مختلف علمی خواند و افزود: که این فعالیت ها در حال حاضر دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در زمره دانشمندان ممتاز جهان قرار داده است .

شهردار شهر قهاوند گفت: صنعت نظامی ایران قبل از انقلاب بر پایه واردات تسلیحات نظامی بود که این تجهیزات به کمک مستشاران و نیروهای غربی راه اندازی مس شد ولی این معادلات اکنون برعکس شده و روند توسعه بر پایهدانش دانشمندان کشور در حوزه دفاعی می باشد که می توان به انواع موشک های دور برد اشاره کرد.

رستگار افزود: بدیهی است پیشرفت های علمی نظامی و پیشرفت های سیاسی را به دنبال خواهد داشت لذا پیشرفت های عظیم ایران در ابعاد مختلف مسلمانان جهان را به فکر علت های این پیشرفت ها انداخته که سبب بیداری اسلامی در جهان اسلام گشته است.

 

 

دیدگاه شما