وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 19 مهر 1393 ساعت 09:20   |   کد مطلب: 10070
همدانی‌ها در حسرت طلا سوختند/ فرزین‌فر آبرودار کشتی همدان شد
هیئت کشتی همدان بعد از مدت‌ها میزبان یک رویداد بزرگ ورزش کشتی بود، اما از 32 کشتی‌گیر آزاد و فرنگی‌کار تنها یک کشتی‌گیر به فینال رسید که این موضوع قابل تأمل است.

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشور ۱۷ و ۱۸ مهر ماه در سالن ورزشی امام علی(ع) دانشگاه آزاد همدان برگزار شد و در شامگاه روز جمعه با اعلام نفرات برتر در اوزان هشت‌گانه و تیم‌های اول تا سوم به پایان رسید.

در کنار میزبانی بسیار خوب و ارزنده هیئت کشتی استان و همکاری ستودنی دانشگاه آزاد همدان در زمینه در اختیار گذاشتن سالن برگزاری مسابقات، خوابگاه تیم‌ها و همچنین سلف‌سرویس برای پذیرایی عوامل برگزاری و نفرات شرکت‌کننده برای تیم میزبان بسیار مشهود بود.

هدف نویسنده این مطلب نادیده نگرفتن زحمات اعضای هیئت کشتی استان در برگزاری مطلوب این رقابت‌ها نبوده و نیست اما باید به این نکته توجه کرد که خروجی مسابقات قهرمانی کشوری در هر رشته ورزشی در کسب عناوین مختلف و مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران میزبان است که این امر در این مسابقات به خوبی محقق نشد.

 

همدان با استفاده از امتیاز میزبانی، نهایت استفاده را کرد و در مجموع با چهار تیم و ۳۲ کشتی‌گیر به مصاف حریفان رفت اما از این تعداد کشتی‌گیر تیم میزبان موفق به کسب مدال طلا نشد و این موضوع برای علاقه‌مندان به کشتی خوشایند نبود.

در این بین در ۱۶ فینالی که برگزار شد مرتضی فرزین‌فر تنها کشتی‌گیر همدانی بود که به دیدار پایانی رفت و وی هم کشتی را به حریف گیلانی خود واگذار کرد و از دست‌یابی به مدال طلا بازماند.

وحید بیگم‌جانی مربی زحمت‌کش این کشتی‌گیر ارزنده همدانی است که در چند سال اخیر موفق شده در سنین پایه و رده‌های نوجوانان و جوانان کشتی‌گیرانی را در سطوح بالای کشوری تحویل جامعه ورزشی دهد.

در کنار مرتضی فرزین‌فر، بیگم‌جانی در سال‌های اخیر امین نوری (نفر دوم جام بین‌المللی شاهد)، سعید انوری (نفر سوم مسابقات جهانی کودک)، محمد خورشیدی (نفر سوم قهرمانی کشور)، مهدی ترکاشوند (نفر دوم قهرمانی کشور) را آموزش داده و به رده سنی بالاتر تحویل داده است.

به نظر می‌رسد در چند سال اخیر هیئت کشتی استان همدان، از مربیان سازنده همچون بیگم‌جانی حمایت کمتری انجام داده است و این عدم حمایت منجر به آن شد که ۳۲ کشتی‌گیر آزاد و فرنگی‌کار همدانی‌، هیچ مدال طلایی را کسب نکنند.

از منظر دیگر همدانی‌ها در مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته موفق به کسب عنوان چهارمی ایران شدند اما به نظر می‌رسید در ارنج و ترکیب کشتی‌گیران در دو رشته آزاد و فرنگی دقت لازم صورت نگرفته و توان و ظرفیت کشتی‌گیران تقسیم شده بود و شاهد عدم وجود یک تیم قوی در کسب عناوین مختلف بودیم.

 

شاید عدم دقت مربیان پایه در انتخاب تیم‌های اول و دوم در دو رشته آزاد و فرنگی باعث شد تا به راحتی جایگاه چهارمی نزول محسوسی پیدا کند و با وجود حمایت تماشاگران و حضور ۱۶ کشتی‌گیر در هر رشته موفقیتی حاصل نشد.

در هر صورت کسب تنها ۶ مدال از مجموع ۶۴ مدال توزیع شده برای هیچکس راضی‌کننده نیست و به طور حتم مسئولان هیئت کشتی استان برای حمایت از مربیان سازنده باید تلاش بیشتری را مبذول کنند.

پرونده مسابقات کشتی قهرمانی جوانان کشور در حالی در همدان بسته شد که ورزشکاران میزبان در حسرت حتی یک مدال طلا سوختند که البته امید است تلاش آنها برای سال‌های آتی جواب دهد.

منبع:همدان ورزش

دیدگاه شما