وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 12 شهريور 1393 ساعت 13:47   |   کد مطلب: 9301
روند ساخت مساجد مسکن مهر همدان کند است
کمبود امکانات از جمله مسجد از مشکلات مسکن مهر همدان است به گونه ای که بیشتر مساجد موجود در محدوده این طرح با کمترین پیشرفت ناتمام رها شده و صدای دلنشین و روح بخش اذان از این مناطق به گوش نمی رسد.

به گزارش ایرنا، گره ها و مشکلات مسکن مهر همدان به ویژه حرکت لاکپشتی طرح های مسکن مهر دردی است که مالکان در توصیف آن، واژه ˈرنج نامهˈ را بکار برده اند.

 

استفاده از مصالح غیر استاندارد، امکانات روبنایی ضعیف، نبود پاسگاه انتظامی، مراکز بهداشتی و درمانی و احداث نشدن اماکن تجاری برای خریدهای روزمره تنها بخشی از مشکلاتی است که مسکن مهر برای ساکنان این مناطق است.

 

و هم اینک نیز نبود مسجدی برای برگزاری آیین های مذهبی و گردهمایی برای اقامه نماز جماعت، دردی دیگر است که مومنان ساکن در محدوده مسکن مهر را آزار می دهد.

 

سایت امید اکباتان شهر همدان بزرگترین طرح مسکن مهر استان را در خود جای داده و این سایت که دارای دو هزار و 200 واحد مسکونی است تنها یک مسجد نیمه کاره دارد.

 

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی گفت: بخشی از واحدهای سایت امید اکباتان در گذشته تکمیل و بهره برداری شده بود و هفته دولت امسال نیز کلید یک هزار و 200 واحد در اختیار مالکان قرار گرفت.

 

ˈحسین جلالیانˈ یاداوری کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در برنامه پنجم توسعه کشور متولی احداث مسجد در مجموعه مسکن مهر شد ولی اتفاقی نیفتاد چرا که با وجود چندین سال از اجرایی شدن طرح مسکن مهر همچنان صدای اذان از این منطقه به گوش نمی رسد.

 

وی توضیح داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست متولیان حوزه مسکن بخشی از هزینه ساخت مسجد در قالب یارانه تامین شده و مابقی آن باید از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و همیاری شهروندان ساکن در منطقه تامین شود.

 

وی افزود: البته بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن همدان مسوولان این اداره کل باید با معرفی هیات امنای مساجد زمینه را برای عقد قرارداد آنان با راه و شهرسازی و دریافت یارانه مورد نیاز ساخت مسجد تسهیل کنند.

 

مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: ناهماهنگی های ایجاد شده در این زمینه موجب بلاتکلیف ماندن مساجد موجود در مسکن مهر شده به گونه ای که تنها مسجد موجود در سایت امید اکباتان با حدود 40 درصد پیشرفت نیمه تمام مانده است.

 

وی گفت: میزان یارانه پیش بینی شده برای ساخت این مسجد یک میلیارد ریال است که 800 میلیون ریال آن تاکنون هزینه شده و مابقی آن در صورت معرفی هیات امنا به آنها تعلق می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز در این ارتباط بیان کرد: طبق قانون اوقاف هیچگونه تعهدی در زمینه ساخت مسجد در محدوده مسکن مهر ندارد و متولی این کار راه و شهرسازی است.

 

حجت الاسلام ˈحاجی رضا زین العابدینیˈ افزود: این اداره کل تنها موظف به معرفی و صدور حکم برای هیات امنای مساجد است که در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

وی یادآوری کرد: در آخرین نشست شورای تامین مسکن مقرر شد نشستی مشترک با حضور مسوولان راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه برای بررسی این موضوع تشکیل شود که تاکنون این نشست برگزار نشده است.

 

وی اظهار داشت: اعضای هیات امنای مساجد محدوده مسکن مهر همدان معرفی شده است و برای تمامی آنها نیز احکامی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه صادر شده است.

 

وی گفت: هیات امنای مسجد واقع در شهر ملایر 18 ماه پیش تعیین شده و این افراد نسبت به گشایش حساب بانکی برای واریز یارانه ساخت مسجد اقدام کردند ولی تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

 

بطور حتم توجه ساخت مسجد و اولویت دادن این موضوع به دیگر کارها قبل از بهره برداری طرح های مسکن مهر موضوعی است که مسوولان دارالمومنین توجه به آن را بدون ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل باید مورد توجه قرار دهند.

 

امید آنکه اتمام طرح های مسکن مهر با تکمیل مساجد واقع در سایت ها همزمان شده و مسوولان در آیین بهره برداری از این طرح ها با حضور در این مساجد برای فراهم شدن زمینه خدمت به مردم سجده شکر به جا آورند.

دیدگاه شما