وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 تير 1394 ساعت 09:56   |   کد مطلب: 15106
افزایش کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به 600 کانون در سالجاری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

به گزارش نافع، هادی فیض منش عصر دیروز در آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان همدان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) کسی عاقل است که اهل مدارا با مردم باشد و مهمترین مسئله ایی که در کانون ها به آن توجه می شود مدارا با همه افراد و اقشار جامعه است.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان افزود: براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان با هدف پیشیگیری از آسیب های تهاحم فرهنگی است زیرا تهاجم فرهنگی ابعاد مختلفی دارد و دشمن راه های مختلفی برای اینکه نسل جوان را با مشکل روبرو کند در پیش گرفته است.
وی گریزی به تاریخچه تاسیس کانون ها نیز زد و تاکید کرد: در سال 71 مساجد به عنوان مهمترین مراکز فرهنگی معرفی شده و مصوبه ایجاد کانون ها در مساجد در سراسر کشور به تصویب رسید.
فیض منش به تعداد کانون های استان نیز اشاره و تصریح کرد: در استان همدان 517 کانون در نقاط مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.
وی درباره اصول فعالیت کانون فرهنگی مساجد بیان کرد: تربیت انسان متعالی، محوریت قرار گرفتن مسجد، کارآمدسازی فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی و توجه به تنوع کارهای فرهنگی از اصول فعالیتهای کنون های فرهنگی مساجد است.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان به سطح بندی کانون ها اشاره و تاکید کرد: پالایش و سطح بندی کانون ها که براین اساس کانون های سطح یک 10 میلیون ريال، سطح دو هفت میلیون ريال و سطح سه چهار میلیون ریال از اعتبارات کشوری بهره مند می شوند و هدف ما رساندن همه کانون های استان به سطح یک است.
وی خاطرنشان کرد: سطح بندی کانون ها بر اساس میزان فعالیت ها و از طرفی تعداد اعضای فعال در کانون ها انجام می شود.
فیض منش افزود: از آنجایی که اسلام دین غم و اندوه نیست از این رو مهمترین برنامه در کانون ها ایجاد شور و نشاط برای جذب هرچه بیشتری جوانان به این مراکز در نظر گرفته شده است.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: برون سپاری برنامه ها، جشنواره سرود ملی، برگزاری طرح قرآنی بشری و طرح های فرهنگی هنری از دیگر برنامه های کانون ها است.
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما