وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 15:06   |   کد مطلب: 15944
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان:
هیچ خبرنگاری از بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی محروم نمی‌‌شود
هیچ خبرنگاری محروم از بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی نمی‌‌شود
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت 20 میلیارد تومان برای بیمه خبرنگاران به رسانه‌ها خبر داد.

به گزارش نافع، حسین نوش‌آبادی در جمع خبرنگاران همدان افزود: اداره ارشاد، سیستمی را برقرار کرده تا همه خبرنگاران از سهمیه بیمه برخوردار شوند پس فعالان عرصه رسانه توسط مدیران و خبرنگاران آزاد نیز با دریافت معرفی نامه از اداره ارشاد استان می توانند خود به صورت آزاد خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه هیچ خبرنگاری از بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی محروم نمی‌شود، اظهار کرد: هرکسی که در چرخه تولید خبر قرار بگیرد مشمول قانون سخت بودن شغل خبرنگاری در بیمه تامین اجتماعی می‌شود.

نوش آبادی با اشاره به نقش حساس و حیاتی رسانه‌ها در جامعه اشاره و تاکید کرد: اگر رسانه‌ها کارکرد خوبی داشته باشند، چرخه فرهنگ و اقتصاد به خوبی حرکت می‌کند و چنانچه ضعفی در رسانه‌ها رخ دهد تعامل مردم و دولت دچار نقصان می‌شود.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم هر چقدر با جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای تعامل صورت گیرد رابطه رسانه و حاکمیت تقویت می‌شود.

نوش آبادی افزود: اگر بگوییم خبرنگاران موتور محرکه جامعه و تنظیم کننده قوای کشور هستند به گزاف نگفته‌ایم و این نشان از نقش بی‌بدیل این حرفه در جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها را تهدید می‌دانند و این در حالیست که رسانه‌ها فرصت هستند، تصریح کرد: البته خبرنگاران باید به مبانی و اصول اخلاق حرفه‌ای و رسالت مطبوعاتی توجه کنند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئله فروش‌نرفتن برخی از روزنامه‌ها در شهرستان‌ها اشاره و تاکید کرد: همانگونه که در ارشاد برنامه‌ای برای خرید کتاب داریم اگر این طرح در مطبوعات نیز وارد شود و شورایی برای حمایت از مطبوعات و رونق دادن این صنعت در جامعه شکل بگیرد کمکی به روزنامه‌داران می‌شود.

نوش آبادی افزود: از آنجایی که ارشاد بودجه‌ای برای حمایت از روزنامه‌داران نداریم ولی می‌توان با جذب بودجه‌های متفرقه این مشکل را حل کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از مطبوعات محلی و استانی اولویت ارشاد است، گفت: بسیاری از اولویت‌ها که در یارانه‌ها، بیمه سلامت به سمت مطبوعات استان‌ها قرار گرفته است و در پرداخت یارانه مطبوعات اولویت را به استان‌ها داده‌ایم.

وی درباره فضای مجازی نیز گفت: اگر بتوانیم فضای مجازی را به صورت محتوای هدایت کنیم زیرا فضای مجازی بهترین ابزار برای کار فرهنگی هستند فقط نیازمند مدیریت راهبردی است فقط باید به جای برخورد سلبی باید برخوردهای ایجابی جایگزین شود.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما