وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 10:21   |   کد مطلب: 12380
سرپرست تبلیغات اسلامی همدان در گفتگو با نافع:
نوگرایی و جذابیت از محورهای اساسی برنامه های مساجد باشد
نوگرایی و جذابیت از محورهای اساسی برنامه های مساجد باشد
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی از محورهای اساسی برنامه‌های مساجد باشد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ما بر پرهیز از برداشت‌های سطحی و عامیانه از مسجد، افزود: نوع برداشت‌ها از این مکان مقدس باید نگاه رو به رشد باشد و یکی از مواردی که باید در مساجد به آن توجه ویژه شود، ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی است.

وی با بیان اینکه مسجد یعنی زمان و مکانی برای سجده و مسجد به معنی سجده است و سجده در مفاهیم عرفانی فقط سر بر زمین گذاشتن نیست، اظهار داشت: همه ارکان هستی بر پایه یک نظم استوار بوده و مسجد نیز نمادی از جریان نظم اجتماعی عبادی است.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه مسجد باید مکان جذب نیروهای مستعد باشد، خاطرنشان کرد: افراد فعال در مساجد باید فضایی ایجاد کنند تا افراد مختلف حتی کسانی که با مسجد بیگانه‌اند، جذب این مکان معنوی شوند.

 

هیچ تفکری محکم تر از مسجد محوری نیست

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه مسجد باید به محلی برای حضور نخبه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی تبدیل شود، تصریح کرد: تکریم افرادی که وارد مسجد می‌شوند یکی از مهم‌ترین راه‌های نگهداشت نیرو در این مکان مقدس است.

حجت الاسلام محمد جمشیدی با تأکید بر مسجدمحوری ابراز داشت: با توجه به نیاز اقشار مختلف جامعه به استفاده از کتاب‌های تخصصی، تقویت کتابخانه و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال در مساجد و همچنین توجه به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را ضروری دانست.

وی یادآور شد: تکریم افرادی که وارد مسجد می‌شوند یکی از مهم‌ترین راه‌های نگهداشت نیرو در این مکان مقدس است.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما