وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:58   |   کد مطلب: 15623
بخشی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان سپرده شد و از ابتدا در این جشنواره بخش کودک همواره پررنگ‌تر بوده و هست و امروز سئوال اینکه آیا همدان به عنوان میزبان بخش نوجوان درست دیده می‌شود؟

به گزارش نافع به نقل از فارس، سرانجام پس از رایزنی‌های مختلف و اعلام آمادگی از سوی مسئولان فرهنگی استان، برگزاری بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به همدان سپرده شد.

این اتفاق قابل توجه در نهایت وعده‌های مختلف مسئولان ارشد استان را محقق کرد و امروز می‌توان گفت پروانه‌های زرین در آسمان دیار الوند دوباره پرواز خواهند کرد.

سال‌ها پیش به دلیل اتفاق برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، میدانی در همدان با المان جشنواره فیلم کودک و نوجوان با عنوان «میدان پروانه‌ها» نامگذاری شد که یادآور روزهای خوب جشنواره بود.

امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان همچون کودک سر راهی در وضعیت مناسبی نبود؛ گویا با تغییر شهردار اصفهان این شهر تمایل چندانی برای هزینه در برگزاری این جشنواره نداشت و در این میان دبیر جشنواره در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که جشنواره باید در حد و اندازه استاندارد برگزار شود.

همدان در میان هر چند بودجه کافی را در خزانه ندارد اما به واسطه درخواست هنرمندان و اهالی رسانه خواستار میزبانی این جشنواره شد و این مهم امروز به طور نصفه نیمه محقق شد.

بنابر اظهارات دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی؛ جشنواره فیلم در دو بخش مجزا و در دو شهر همدان و اصفهان برگزار می‌شود و این مهم هر چند اتفاق قابل توجهی است اما سئوالاتی را به دنبال دارد که انتظار می‌رود مسئولان ارشد و مدیران فرهنگی استان و البته دبیر جشنواره و هنرمندان به آن پاسخ دهند.

هزینه برگزاری بخش نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان چقدر و در این گیر و دار چگونه تهیه می‌شود؟

زمانی تا برگزاری جشنواره نمانده و آیا در این فرصت اندک از هنرمندان و عوامل همدانی استفاده می‌شود یا اینکه چند روز چند فیلم در همدان اکران می‌شود و دیگر هیچ!

نکته دیگر اینکه اگر همدان در این اتفاق تنها قرار است هزینه کند و نقش یک تدارکاتچی را ایفا کند این موضوع برای همدان چه سودی خواهد داشت؟

همدان اکنون میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است و آیا برگزاری بخش نوجوان جشنواره فیلم از بودجه و اعتبار جشنواره تئاتر کم نمی‌کند؟

نکته مهم دیگر اینکه تولید فیلم در حوزه کودکان و نوجوانان و به ویژه در بخش نوجوان که به همدان سپرده شده چقدر است و آیا اصلاً عدد تولیدات در این بخش به اندازه کافی است؟

و سرانجام ترس اینکه همدان هزینه‌ای را متقبل شود و اصل اتفاق جشنواره در اصفهان انجام شود عمده مبحثی است که باعث نگرانی اهالی هنر و رسانه شده است.

حال با همه این حرف‌ها جشنواره فیلم کودک و نوجوان که همواره بخش کودک آن پررنگ بوده و هست به اینگونه برگزار خواهد شد که نصف مال ما و نصف مال اصفهانی‌ها.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما