وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 12:45   |   کد مطلب: 16241
چندین سال است که وجود مشکلاتی در کلانشهر تهران باعث شده تا مدیریت بحران کشور مسائلی را در این زمینه گوشزد کند.

به گزارش نافع، مشکلاتی چون آلودگی هوا ، ترافیک سنگین که مشکلات روحی و عصبی ایجاد می کند، تراکم بیش از حد جمعیت ، وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه مانند سیل و زلزله، مسئولان ارشد کشور را بر آن داشته است تا برای جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه جبران ناپذیر ، پایتخت سیاسی کشور را از تهران به سایر شهرها منتقل کنند.

این که این امر چقدر می تواند موفق باشد نیاز به برنامه ریزی و زمان بندی خاص خود دارد. در این زمینه شورای امکان سنجی متشکل از 15 نفر در حال بررسی این موضوع هستند تا با نهایت دقت و ظرافت ، موضوع انتقال پایتخت را بررسی کنند و به نتیجه قطعی برسند.حال این که پایتخت به کدام نقطه و شهر منتقل شود از همان ابتدای طرح موضوع انتقال ، شهرهایی پیشنهاد شدند که از جمله آنها می توان به شهرهای همدان، اصفهان و سمنان اشاره کرد که در بین این گزینه ها ، همدان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی متفاوت با سایر شهرها به نظر می رسد گزینه مناسبی باشد.

همچنین فاصله نزدیک همدان به تهران، اتصال همدان به خط راه آهن و داشتن آب و هوایی کوهستانی سایر مزیت هایی است که می توان از آنها برای مطرح شدن همدان به عنوان جایگزینی مناسب برای پایتخت نام برد.

از سویی دیگر اگر همدان به عنوان پایتخت سیاسی کشور انتخاب شود علاوه بر این که پایتخت تاریخ و تمدن کشور است، منجر به رونق اقتصادی این شهر نیز می شود.

به هر حال این موضوع در دست بررسی است اما به نظر می رسد همدان نسبت به سایر شهرهای مطرح و گزینه ها برای پایتخت سیاسی کشور دارای مزیت ها و قابلیت های بی شماری است و مسئولان استان نیز از این امر به خوبی استقبال کرده اند و البته باید تلاش کنند و زیرساخت های لازم دیگر را نیز آماده کنند.

امیدواریم با برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح مسئولان کشور، با این انتقال تا حدودی از مشکلاتی که گریبان گیر شهر تهران و همچنین سایر کلانشهرها شده است برطرف شود.

مرادی

پایان پیام/م.ت

 

دیدگاه شما