وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 08:10   |   کد مطلب: 12722
فناوری صلح آمیز هسته ای نماد اقتدار ایران
جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تلاش های دانش محور و مستمر و توان مضاعف علمی و پژوهشی خود در سال های اخیر، جزء معدود کشورهای جهان است که به فن آوری نوین استفاده از انرژی صلح امیز هسته ای دست یافت.

به گزارش نافع، وحید الوندی در یادداشتی نوشت؛ موفقیت و کامیابی عظیمی که از ابتدای تحققش از سوی آمریکا و متحدان غربی آن، که روزگاری خود را تنها ابر قدرت در این عرصه می دیدند با هدف پس زدن پیشرفت های شگرف و حیرت آور ایران در عرصه های علمی و پژوهشی در سطح اول جهان مورد شدیدترین هجمه های تبلیغاتی، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی همراه با القای دروغ پردازی تاریخی تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای همراه شد. 
ایالات متحده آمریکا تنها کشور جامعه جهانی است که سابقه استفاده از بمب هسته ای در هیروشیما و ناکازاکی را در کارنامه تیره و تار و بلند بالای نقض حقوق بشر خود ثبت کرده و همراه با متحدان غربی خود ژست کسالت بار، نخ نما شده و البته غیرقابل پذیرش پرچمداری مخالفت و تقابل با اشاعه سلاح های هسته ای در جهان را به خود گرفتند. 
تهدید، ارعاب، تحریم های شدید اقتصادی، فشارهای مضاعف سیاسی و کارشکنی های از این قبیل حقایق غیر قابل انکاری هستند که مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با آن آشنا و مواجه هستند. 
پدیده های غیر قابل دفاعی که مهمترین ابزار نظام فریب و سلطه جهانی برای احیای آنچه به ادعای خود دموکراسی، آزادی و دفاع از حقوق بشر می خوانند، هستند و همگان می دانند که از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و نه از مقطع زمانی دست یابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای. 
با این اوصاف اما آمریکا و متحدان غربی آن، جمهوری اسلامی ایران را با ادعای دروغین خود به پای میز محاکمه آنچه از آن به عنوان جامعه بشری یاد می کنند، کشاندند، تا به قول خودشان نگرانی های جامعه بشری را برطرف سازند! 
در حقیقت آمریکا و غرب که پیشرفت فزاینده ایران اسلامی در عرصه های متنوع علمی، پژوهشی، فن آوری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بر نمی تافتند و گفتمان پیشرفت و بالندگی با استقلال از قدرت خود را مقدرتر از گذشته در معادلات جهانی می دیدند، پیشرفت جهانگیر یک ملت مقتدر و دست یابی آن به فن آوری صلح آمیز و نوین هسته ای را به پای میز محاکمه تکبر، خود ستایی، قدرت طلبی و تجاوز خواهی خود کشاندند و مدام با افکار عمومی جهان این دروغ بزرگ را القا کردند که ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است و ایران هسته ای برای همه نگران کننده و خطرناک است. 
آمریکا و جریان های رسانه ای صیهونیستی به عنوان سردمداران نظام سلطه در حالی تمام ظرفیت های تبلیغاتی، روانی و فنی خود را برای القای این دروغ بزرگ قرن به افکار عمومی جهان به کار گرفتند که خود از بیش از 300 کلاهک مرگ بار هسته ای برخوردار است و از رژیم جنگ سالار و جعلی صیهونیستی با برخورداری از بیش از 200 کلاهک هسته ای با تمام توان حمایت می کند. 
رژیم خونریزی که هیچ یک ار تعهدات بین المللی در زمینه عدم اشاعه سلاح های هسته ای و قانون ان. پی .تی را هرگز به رسمیت نشناخته است. 
در این میان دولت تدبیر و امید اما با ظالمانه خواندن تحریم های فزاینده اقتصادی و فشارهای زورمدارانه و قلدر مابانه آمریکا و غرب علیه ایران، ارجاع پرونده فن آوری کاملآ صلح آمیز و تحت نظارت آژانس بین المللی هسته ای که با عمل به تعهدات ان.پی. تی پیش می رفت به شورای امنیت ملی سازمان ملل را بحرانی غیر ضروری دانست که آمریکا و متحدان غربیش برای سرکوب ایران و دست یابی به منافع تجاوز طلبانه خود ایجاد کردند. 
دولت یازدهم با توجه جامع و هوشمندانه به شرایط عمومی حاکم بر این مساله و با سرلوحه قرار دادن فرمان نرمش قهرمانانه رهبری بر آن شد تا به بهانه جویی های آمریکا و غرب پایان دهد و به این منظور سیاست ایران هراسی زدایی را با تقویت گفت و گو و تعامل و شفاف سازی در پیش گرفت. 
در مقطع کنونی و از آغاز شکل گیری پرونده هسته ای ایران، دیپلماسی جمهوری اسلامی با سیاست نرمش قهرمانانه به مرحله رسیده که با تعامل، گفت و گو و مذاکره با احترام و منافع متقابل، فرصتی تاریخی را ایجاد کرد تا اگر غرب واقعاً به دنبال حقیقت صلح آمیز بودن فن آوری هسته ای ایران اسلامی است، تهدید، تحریم، ارعاب و بهانه جویی های خود را کنار بگذارد و با اراده ای جدی و منطقی پشت میز مذاکره بنشیند. همان میزی که بارها همه گزینه ها روی آن قرار داده و هرگز نتایج دلخواه خود را به دست نیاورده است. 
جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته باوجود فشار، تهدید و تحریم های ظالمانه، علوم و فن آوری صلح آمیز هسته ای خود را گسترش داد و با هر فشار بر تعداد سانتفیوژهای خود افزود و حالا وزیر امور خارجه ایران اظهار می کند که مذاکرات هسته ای در این مقطع زمانی یک فرصت تاریخی برای غرب به منظور دست یابی به یک توافق خوب است و البته غربی ها می دانند که مردم ایران به این مساله که تحت فشار و مورد تهدید قرار بگیرند و حقوق مسلمشان نادیده گرفته شود حساسند و واکنش نشان می دهند. 
ظریف همچنین در اظهارات خود در وین 6 با صراحت اعلام کرد ما آماده توافق به هر قیمتی نیستیم. 
اکنون باید دید 5+1 و غرب در این مذاکرات گزینه توافق خوب را بر می گزیند یا معادله باخت را برای خود رقم می زند. 
باخت از این جهت که هم فرصت تاریخی توافق در این مقطع زمانی را از دست می دهد، هم ایران به راحتی به همه جهان اثبات می کند که ایران هراسی یک طرح دروغ پردازانه توخالی بوده و این غرب است که در ارداه خود برای پایان دادن به مناقشات در این زمینه صادق نیست و البته مهمتر از همه اینکه ایرانی که تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را با نگاهی دینی و عقلانی حرام می داند و سیاست روشنی در این زمینه اتخاذ کرده، گزینه برد را در هر صورت با خود دارد و با اراده ای مصمم و گامی راسختر به پبشرفقت های صلح آمیز هسته ای خود ادامه می دهد. 
حقیقتی که رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر توافق در مذاکرات هسته ای صورت نگیرد برنامه های لازم برای مدیریت و حرکت مقترانه کشور در حالت تحریم ها نیز در نظر گرفته شده به غربی ها گوشزد کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما