وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 15597
 وعده فراموش شده دولتی ها / پرشورها همچنان منتظر احقاق حق تراکتور
شروع لیگ پانزدهم فوتبال کشور بهانه مناسبی برای بازخوانی وعده های متعدد به هواداران تراکتورسازی پس از بازی حاشیه ای تراکتور و نفت است. اگر در روزهای نخست بعد از این اتفاق تلخ، مسئولین دولتی از رئیس جمهور و وزیر ورزش تا استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان سخن از پیگیری و احقاق حق تراکتور می گفتند؛ امروز خبری از پیگیری نیست و گویا حفظ صندلی مهم تر شده است.

به گزارش نافع به نقل از دانا، صابر عیسی پور در ائل پرس نوشت:

حدود دو ماه پیش بود که تب فوتبال در تبریز بالا گرفته بود و پرشورها یک گام تا اولین قهرمانی تاریخی خود در لیگ برتر فوتبال کشور فاصله داشتند تا اینکه اتفاقی رخ داد که ورق برگشت و تیمی دیگر که کمترین شانس را برای قهرمانی داشت، جام را بالای سر برد.

وعده وعیدهایی جهت تسکین آلام پرشورها

اتفاقاتی که در بازی پایانی تراکتور و نفت تهران رخ داد؛ هر چند که به تاریخ پیوست اما بازخوانی وعده و وعیدهایی که بعد از این اتفاقات از سوی فدراسیون و دولتی ها به هواداران این تیم  داده شد خالی از لطف نیست.

سوت آغاز لیگ پانزدهم فوتبال کشور در حالی پنجشنبه و جمعه به صدا در آمد که هنوز آلام تراکتورسازان از حوادث هفته پایانی لیگ چهاردهم و همچنین وعده های بی پایه جهت احقاق حق تراکتورسازی تسکین نیافته بود.

وقتی مسئولین دولتی برای حمایت از تراکتورسازی به خط شدند

درست یک روز بعد از حوادث تلخ ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز که اوج اهانت به احساسات هوادارانی بود که سودای قهرمانی تیم محبوب خود را در سر داشتند؛ انواع کمیته های مختلف در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تشکیل شد و رفت و آمدهای متعدد از سوی وزارتی ها و فدراسیونی ها به تبریز صورت گرفته و طی مصاحبه هایی قول رسیدگی به ریشه این حوادث و برخورد با مجرمان این حادثه داده شد.

جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی که در طول فصل نیز هیچ گونه حمایت چشمگیر مالی به این تیم پرطرفدار نکرده بود، دست به کار شده و قول پیگیری اوضاع را داد و این در حالی است که وی حتی در گفتگوی چند دقیقه ای خود در برنامه نود نیز نتوانست حتی کمی بر حق دیده نشده تراکتورسازی پافشاری کند و به نوعی این شائبه را تقویت کرد که همه این تلاش ها برای آبرومند کردن سفر استانی رئیس جمهور به تبریز در آن روزها بود.

شهرام دبیری، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که تنها نماینده ذی نفوذ فوتبال تبریز در فدراسیون فوتبال بود در آن روزهای حساس در خارج از کشور به سر می برد و وقتی فشارها روی هیئت فوتبال و باشگاه سنگینی کرد و نوک پیکان به سمت عده ای بی تقصی رفت، از سفر بازگشت و تنها به مصاحبه ای با عنوان اینکه در صورت عدم احقاق حق تراکتور از عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال استعفا می دهم؛ اکتفا کرد.

در این بین تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی و حتی آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی دست به کار شده و ضمن تاکید بر رسیدگی دقیق بر علت حوادث بازی تراکتور و نفت به دنبال احقاق حقوق برباد رفته تراکتوری ها بودند و به نوعی پای تراکتورسازی را به مجلس نیز کشاندند.

گودرزی، وزیر ورزش و جوانان یک روز قبل از سفر هیئت دولت به تبریز طی مصاحبه ای آتشین از احتمال تکرار بازی تراکتور و نفت خبر داد و این درحالی بود که بذدون توجه به قوانین فیفا تنها احساسات هوادارن را تهییج کرد.

سفر رئیس جمهور به تبریز انجام گرفت و در استقبالی قابل تأمل، عده زیادی از هواداران تراکتورسازی با شعار هایی خواستار احقاق حق تیم محبوب خود توسط رئیس جمهور شدند چرا که وی قبلا قول این کار را داده بود و حتی امام جمعه تبریز نیز در سخنرانی خود در روز استقبال از روحانی، از رئیس جمهور خواست تا نسبت به تسکین آلام هواداران تراکتورسازی اقدام مقتضی صورت گیرد.

پایان سفر هیئت دولت به تبریز و آغاز دبه درآوردن ها

پس از پایان سفر هیئت دولت به تبریز، لحن وزیر ورزش و فدراسیونی ها ۱۸۰ درجه چرخید و نگرانی ها بیش از پیش شد به طوری که وزیر ورزش که پیش از این صحبت از تکرار بازی می کرد؛ قوانین فیفا را یاداوری می کرد و تکرار شدن بازی را محال می دانست.

رئیس جمهور نیز همان روز با حرف های شعارگونه از تراکتورسازی حمایت قاطع کرده تا اینکه پرشورها همچنان امیدوار به وعده دولتی ها ماندند.

تا اینکه بالاخره انتظارها پایان یافت و کمیته ای که با دستور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان کمیته حقیقت یاب تشکیل شده بود؛ حکم نهایی خود در رابطه با حوادث این بازی را صادر کرده و آب پاکی را روی دست پرشورها ریخت.

دراین حکم که هیچ اثری از ریشه یابی حقایق نبود تنها به محرومیت رئیس دپارتمان داوری مستعفی(!!) و محرومیت نامعلوم فغانی، داور بازی و همچنین محرومیت گوینده ورزشگاه و مدیر روابط روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی اکتفا شد و بدین ترتیب احساسات تراکتوری ها بیش از پیش جریحه دار شد.

چرا برای احقاق حق تراکتور پافشاری نشد؟ / حفظ صندلی مهم تر است یا دفاع از حق تیم محبوب آذربایجان

اما در این میان مسئولین استانی از جمله استاندار نیز در برابر این حکم عقب نشینی کرده و با دادن پیام تشکر به این حکم، شائبه ها در مورد سرگرم کردن هواداران برای پایان دادن بر سفر استانی هیئت دولت را تقویت کردند.

دبیری هم که همواره طی مصاحبه های گوناگون تهدید به استعفا می کرد حتی یک بار هم گزارش از عملکرد خود در مقابله با این موضوع ارائه نکرد و همه مسئولین به صندلی های خود تکیه کردند و منتظر سوت شروع لیگ پانزدهم و به تاریخ سپردن حوادث پیش آمده شدند.

مسئولین مدعی نیز همانند هواداران در میدان عمل باشند

آنچه که مسلم است هواداران تراکتورسازی هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی تیم خود را تنها نمی گذارند و در بازی دیروز مقابل نفت نیز نشان دادند که قهرمان شدن یا نشدن این تراکتور تاثیری در عشق و علاقه آنها ندارد و تراکتورسازی محبوبیت غیرقابل توصیفی نزد پرشورها دارد اما این موضع امتحان بزرگی برای برخی مسئولین بود تا به همگان ثابت شود که حتی این فوتبال و سو استفاده از احساسات هواداران نیز می تواند نردبانی برای حفظ صندلی ریاست عده ای باشد.

فصل چهاردهم با همه تلخی های خود برای تراکتورسازی تمام شد و این تیم کار سختی در لیگ پانزدهم دارد لذا از هر مسئولی که ادعای دوستداری تراکتور را دارد انتظار می رود در عمل و با پرهیز از هرگونه شعار انتخاباتی و سیاسی پا به میدان عمل گذاشته و در کاهش مشکلات این تیم اعم از مالی و غیره اقدام کند و به نوعی جبران وعده های توخالی فصل گذشته را کنند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما