وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 25 تير 1394 ساعت 08:53   |   کد مطلب: 15281
	عید سعید فطر و برگزاری نمازی برای عرض بندگی+اخبار و تصاویر
نمازعید سعید فطر به عنوان تجلی یک ماه بندگی خالصانه در درگاه احدیت و نیز جشن پرهیزگاری در تویسرکان برگزار می شود.

به گزارش نافع، روز عید سعید فطر روز عید بندگی و روز پاداش است، چنان چه جابر از امام باقر علیه السّلام روایت كرده‏ كه آن حضرت فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: چون روز اول شوّال فرا مى ‏رسد منادیى ندا مى‏ كند: اى مۆمنان در این صبحگاه بشتابید براى جوائزتان .[كه به پاداش عبادات رمضان می‏دهند]سپس فرمود: اى جابر جوائز خداوند متعال كه مانند جوائز این پادشاهان نیست.آنگاه فرمود: امروز روز جائزه است.(من لا یحضره الفقیه ج‏1 ص511  ح1478)

و شاعران در وصف آن شعرها گفته اند: عید فطر است و دلم غرق تماشاست/ یاد آن ماه عزیزی که به حق اوج تمناست/ سائل درگه عشقم که امید است بر آن/ هر چه طالب شوم از او همان لحظه مهیاست

نماز عید سعید فطر، نماز برای عرض بندگی

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان درباره عید فطر گفت:روز عید سعید فطر عیدالله اکبر است و نماز آن همانند نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی در راستای نمایش وحدت امت اسلامی است.

وی ضمن توصیه به تقوا و اخلاق نیکو، تصریح کرد: عید فطر تولدی برای هر انسان مؤمن و با ایمانی است که پس یک ماه روزه داری و خودسازی سر تعظیم در مقابل پرورگار هستی فرود می آوریم و باید همه تلاش کنیم که عبادات، مناجات ها و دعاهای ماه رمضان حفظ شود.

نماز عید سعید فطر از ساعت 7 صبح در خیابان شهدای تویسرکان برگزار می شود

«علیرضا بیاتی» مسئول ستاد نماز جمعه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نماز عید سعید فطر از ساعت 7 صبح مطابق سال های گذشته در خیابان شهدای تویسرکان اقامه می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم برای دوازدهمین سال و به صورت متمرکز در این مکان اقامه می شود، از مردم خواست: مهر، سجاده و زیرانداز با خود همراه داشته باشند.

مسئول ستاد نماز جمعه تویسرکان افزود: سرویس ایاب و ذهاب از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آماده ارائه خدمت به نمازگزاران است.

بیاتی نماز عید سعید فطر را نماز در راستای وحدت هرچه بیشتر امت اسلامی و از بین بردن نقشه های شوم دشمنان اسلام که سعی در تفرقه اندازی بین مسلمانان دارد، دانست و اظهار کرد: بی تردید نماز عید فطر در روزی که به عنوان روز عبادت و بندگی شناخته می شود وحدت بخش جامعه اسلامی است.

برگزاری جشن پرهیزگاری در ۱۰۷ مسجد، بقاع متبرکه،حسینیه و هیئت مذهبی شهرستان تویسرکان

«رضا شریفی راد» مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز از برگزاری جشن پرهیزگاری در ۱۰۷مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: مردم شهرستان تویسرکان به پاس یک ماه روزه داری و تجدید قوای معنوی در ماه مبارک رمضان، آیین های جشن پرهیزگاری را همزمان با روز عید سعید فطر در ۱۰۷ مسجد،حسینیه و هیئت مذهبی این شهرستان برگزار می‌کنند.

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان اظهار کرد: با هماهنگی اعضای شورای فرهنگ عمومی،کانون مداحان و شاعران آیینی،شورای هیئات مذهبی و روحانیان شبکه تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان،آیین های جشن پرهیزگاری همزمان با روز عید فطر در ۱۰۷ مسجد،حسینیه و هیئت مذهبی شهرهای تویسرکان، با حضور گوههای مختلف موحدان دوزه دار و سخنرانی مبلغین اعزامی برگزار می شود.

کیفیت نماز عید فطر

نماز عید فطر در زمان حضور امام(علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید فطر
وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولی مستحبّ است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد.
 
چگونگی بجا آوردن نماز عید فطر
نماز عید فطر دو رکعت است، در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد بخواند و سلام گوید.

در قنوت این نماز هر دعایی کافی است، ولی مناسب است این دعا را به قصد ثواب بخواند:

«اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ اَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُک بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمحَمَّد صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کرامَةً وَ مَزیداً اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ اَنْ تُدْخِلَنِی فی کلِّ خَیْر اَدْخَلْتَفیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُک خَیْرَ ما سَئَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ وَ اَعُوذُ بِک مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُک الْمـُخْلَصُونَ.»

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما