وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 16 تير 1394 ساعت 08:51   |   کد مطلب: 15149
 محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در تویسرکان
شب گذشته محفل انسی با قرآن با حضور قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر «شیخ محمود علی الشمیس» در مسجد قائم کوی قائم تویسرکان برگزار شد

به گزارش نافع، رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در این مراسم گفت: هرچه اسرائیل به حمایت امریکا بر ضد ملت ما توطئه کند راه به جایی نمی برد، چرا که ملت ما با قرآن مأنوس شده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که کشور ما به خدا اتکا و به قرآن عمل می کند، پیروز است، اظهار کرد: دفاع جانانه در هشت سال جنگ تحمیلی، رسیدن به اوج قله های افتخار در علم و انرژی هسته ای مصداق بارزی از اتکا به خدا و عمل به قرآن ملت ما است.

امام جمعه تویسرکان افزود: بی تردید امروز  هر چه مسلمانان بیشتر با وحدت خود به قرآن تمسک جویند دشمنان در مقابلشان خوار و ذلیل می شوند.

تنظیم آهنگ زندگی با موسیقی قرآن نجات بخش بشر است

حجت الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه باید نورانیت قرآن با دل و جانمان مأنوس شود، تصریح کرد: اگر دل و جانمان با موسیقی قرآنی مأنوس شود و زندگیمان را با آهنگ و ریتم قرآنی تنظیم کنیم، دل و جانمان هم صفا می یابد.

وی عنوان کرد: هر انسانی نیاز به موسیقی دارد، جوانی که می گوید برای آرامش به دنبال موسیقی کاذب است، به این دلیل است که با قرآن غریب است، اما اگر با موسیقی قرآن آشنا باشد تشنگی روانش را با همین آهنگ دلنواز قرآن سیراب می کند.

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: در این صورت است که انسان به سمت تعالی نظام یافته و کمال خود حرکت می کند و با قراردادن قرآن به عنوان راهنمای خود به سمت قرآن ناطق که همان ائمه اطهار (ع) کشیده می شود و در زمانه ما به سوی امام زمان(عج) می رود تا زندگی خود را بسازد.

در این مراسم قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر «شیخ محمود علی الشمیس» آیاتی از سوره مبارک زمر و نیز سوره قدر را با صوت زیبای تلاوت کرد.

همچنین تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز تویسرکانی و اجرای تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

فاطمه یکی از بانوان تویسرکانی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: قرآن به عنوان بزرگترین راهنمای بشر است که اگر با پوست و خون آمیخته شود ما را در سختی ها یاری می رساند.

وی با بیان اینکه انسان با قرآن خواندن و عمل به آن سعادت حقیقی خود را می یابد، افزود: اگر به طور حقیقی دل و جانمان با قرآن انس گرفت، می توانیم بسیاری از خصلت های خوب را در خود پرورش دهیم و از خصلت های بد دوری کنیم.

به گزارش رودآور، تویسرکانی ها استقبال خوبی از مراسم انس با قرآن داشتند به طوری که حتی حیاط مسجد را هم برای نشستن فرش کرده بودند و حسینه مسجد هم از مملوء از مشتقان قرآنی بود.

گرفتن عکس های یادگاری با قاری ممتاز و همراهان وی توسط نوجوانان و جوانان در نوع خود هم بی نظیر بود و برخی عکس سلفی هم  گرفتند.

حالا دیگر ساعت حدود 23 و 55 دقیقه شده بود که  تلاوت قرآن «شیخ محمود علی الشمیس» به پایان می رسد و از او برای حضور در یادواره 40 شهید روستای آرتیمان تویسرکان هم دعوت می شود تا در آن مراسم هم حضور یابد، این قاری ممتاز بین المللی از دعوت استقبال کرد و با حضور در یادواره شهدای روستای آرتیمان تویسرکان نیز دقایقی به تلاوت قرآن پرداخت.

آقای چهاردولی که از صوت زیبای این قاری به وجود آمده بود، گفت: با آنکه دیر وقت است و ساعت حدود 40 دقیقه بامداد اما نحوه قرائت این قاری آن قدر دلنشین است که همه را به اصلاح در جای خود نشاند و همه از اعماق وجود خود گوش فرا دادند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما