وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 22 خرداد 1394 ساعت 15:14   |   کد مطلب: 14790
تیم مذاکره‌کننده هوشیار باشند، چراکه دشمن بدکار و حیله‌گر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:تیم مذاکره‌کننده دلسوز نظام هستند و قصد فروش کشور را ندارند اما باید هوشیار باشند چراکه دشمن بدکار و حیله‌گر است.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با تاکید خودسازی و شکست نفس اماره اظهار کرد: ماه شعبان ماه پیامبر(ص) و ماه رمضان ماه خداست و باید با شکست شیطان درون برای ورود به ماه رمضان آماده شویم.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم مظلوم یمن در وضعیت بدی به سر می برند ادامه داد:با تحریم های راه افتاده علیه مردم یمن اکنون مردم این کشور از امکانات اولیه مانند دارو نیز محروم هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت میرسید علی همدانی در کشور تاجیکستان در چند روز آینده افزود: این اندیشمند بزرگ ایرانی آن گونه که باید به مردم معرفی نشده است در حالی که از وی 80 کتاب ارزشمند بر جای مانده و یونسکو نیز سال 2015 را سال میر سید علی همدانی نامگذاری کرده است.

وی با تاکید بر این که مردم همدان نباید نسبت به گذشتگان خود بی تفاوت باشند، عنوان کرد: چند ماه آینده کنگره بزرگداشت این عارف و عالم بزرگ در همدان برگزار می شود که امید است با همکاری بیشتر مردم کنگره ای بزرگ و در شان این دانشمند فرهیخته باشد.

وی اضافه کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت تجربیات خود را به نسل جوان جامعه منتقل کنند چرا که این ها گنجینه ای از تجربیات ارزشمند هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام مبارک ماه رمضان نیز عنوان کرد: مردم تلاش خود را برای استفاده حداکثری از فرصت های این ماه بزرگ به کار بگیرند و این ماه فرصت مناسبی برای مناجات و آشنایی بیشتر با نهج البلاغه و انس با صحیفه سجادیه است.

میرسیدعلی همدانی عارف، عالم، شاعر ایرانی قرن هشتم و از مبلغان عمده اسلام در کشمیر هند است که در سال 714 هجری قمری در همدان متولد شد؛ او عارفی شوریده بود که از هند تا ماورالنهر را به شور درآورد، در هند بالید و در سرزمین های گوناگون زیست تا در نهایت در شهر کولاب تاجیکستان آرام گرفت.

با توجه به برگزاری همایش بین المللی میر سید علی همدانی، سال 94 در همدان به نام این شخصیت بزرگوار نام گذاری شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما