وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 24 تير 1400 ساعت 11:23   |   کد مطلب: 15170
بازبینی خاطرات بمباران خونین نمازگزاران همدان در روز قدس سال61
گفتگوی خواندنی با یکی از شاهدان عینی بمباران خونین نمازگزاران همدانی در روز قدس سال 61 توسط رژیم بعثی - صهیونیستی صدام

به گزارش نافع، روز قدس سال 1361، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف بود با روز 24 تيرماه يكي از روزهاي پرخاطره و با خاطرات تلخ و شيرين برای مردم شهیدپرور همدان است.

شيرين از اين نظر كه دفاعی مقدس و جانانه در برابر صدام و حامیان غربیش بخصوص آمریکای جهانخوار داشتيم و تلخ از اين نظر كه همه چيز در آن روز مقدس با خاک و خون يكي بود و صحنه‌ هاي بسیار دلخراش زيادي در آن روز به چشم مي‌خورد.

 معصومه صعوه یکی از شاهدان عینی بمباران خونین نمازگزاران همدانی در روز قدس سال 61 گفت: بنده در سال 61 و در بهبوهه جنگ تحمیلی تنها 11 سال داشتم، یادم می آید آن روز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس بود که به همراه زن دایی خود براي شرکت در راهپيمايي روز قدس به خيابان آمده بودیم، من در آن روزها با ذوق و شوق وصف ناشدنی کودکانه خود به راهپيمايي آمده بودم.

وی ادامه داد: قرار بود پس از راهپیمایی روز قدس براي برپايي نماز جمعه به استاديوم "آزادي" واقع در چهارراه پاستور پایین تر از پیچ زندان همدان برویم.

این شاهد عینی روز قدس سال 61 همدان افزود: در آن روز و در گرمای شدید تابستان مردم زیادی براي راهپيمايي در خيابان در حال حركت بودند كه به يكباره صداي انفجار مهیبی بلند شد.

وی گفت: بسیار ترسيده بودم، جمعيت یکباره پراكنده شدند،‌ اما زن دایی‌ام خانم "افسرالسادات قهاري" با شنيدن صداي انفجار به وسط خيابان رفت و با شعار"الله اكبر" جمعيت انبوه را همراه خود کرد.

صعوه اظهار کرد: باردیگر مردم همدان با اتحاد و يكپارچگي و شعارگويان راهي استاديوم آزادی شدند تا نمازجمعه را ادا کنند.

وی افزود: در حال خواندن نماز جمعه بودیم كه به يكباره در ورزشگاه صداي مهیب انفجاری دیگر در صفوف نماز بانوان بلند شد.

این شاهد عینی بمباران خونین نمازگزاران همدانی در روز قدس گفت: در محل برگزاری نماز جمعه همدان بمبی در دو متري من به زمين چمن ورزشگاه اصابت كرد و زن دایی‌ام به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: دود حاصل از انفجار بمب تمام جمعيت را در خود بلعيد كه من با چهره‌ای بهت‌ زده درخواست كمك كردم ولی هيچ كسي را در بين دودها پيدا نمي‌كردم .

صعوه افزود: همسر دایی‌ام "افسرالسادات قهاري" 24 ساله و باردار بود که در اين بمباران دلخراش به درجه رفیع شهادت رسید.

راهپیمائی ضد اسرائیلی مردم همدان به خاک و خون کشیده شد
راهپیمائی ضد اسرائیلی مردم همدان به خاک و خون کشیده شد
راهپیمائی ضد اسرائیلی مردم همدان به خاک و خون کشیده شد
 
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما