وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 21:30   |   کد مطلب: 14750
ترافیک روان شهر همدان با احداث تقاطع های غیرهمسطح
مهمترین ضابطه ی استفاده از تقاطع غیرهمسطح، درجه بندی راههای متقاطع است که می تواند به صورت شریانی درجه یک، شریانی درجه دو یا محلی باشد.

به گزارش نافع  به نقل از صبح الوند، احداث تقاطع های غیرهمسطح در کلان شهرهای کشور تجربه های متفاوتی را پشت سر نهاده و در شهرهای کوچکتر هم به رغم سابقه ی نه چندان طولانی، آثار گوناگونی را در بر داشته و در مجموع، عملکرد نسبتاً مناسب این نوع تقاطع ها به طور خاص در افزایش ایمنی و ظرفیت راهها سبب کاربرد وسیع آنها در شبکه های درون شهری و برون شهری شده است

امروزه با افزايش روزافزون جمعيت شهرها و روند رو به رشد شهرنشيني در جامعه، پرداختن به تمامي جوانب زندگي شهرنشيني اعم از امور اجتماعي، فرهنگي، عمراني، سياسي و حتي اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.

در اين راستا عملكرد و فعاليت‌هاي مديران شهر در توسعه يا توقف پويايي شهر بسيار مؤثر است به گونه‌اي كه تأمين نياز شهروندان، فراهم كردن خدمات رفاهي و اساساً زيرساخت‌هايي كه توسط شهرداري‌ها پايه‌گذاري مي‌شود همه و همه نهايتاً به پويايي و متعاقباً اقتصادي شهر نيز منجر مي‌شود.

با توجه به اينكه يكي از اركان مهم پيشرفت، داشتن برنامه‌هايي در همه زمينه‌ها است لذا در حوزه شهري نيز براي بهبود وضعيت زندگي و افزايش كيفيت ارائه خدمات، تفكر مديريت شهري نقش بسزايي را ايفا مي‌كند، احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح، پاركينگ‌هاي طبقاتي و فضاهاي سبز در شهر از جمله برنامه‌هاي مهم شهري است كه مديريت شهري همدان طي سه سال اخير احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح را در دستور كار خود قرار داد كه در حال حاضر چند مورد از آنها از جمله روگذرهاي فرهنگیان، بهشت، رسالت، تختی، شریعتی زيرگذر پژوهش به بهره‌برداري رسيده است كه علاوه بر سيما و منظر شهري در كاهش ترافيك بسيار تأثيرگذار بوده است.

در اين راستا به سراغ كارشناسان، مسؤولين و شهروندان رفته و نظرات آنها را در خصوص احداث اين پل‌ها جويا شديم.

یکی از کارشناسان شهر سازی از رضايتمندي شهروندان از عملكرد شهرداري همدان در بحث خدمات‌رساني، فعاليت‌هاي عمراني خبر داد و گفت: در طول دوران بعد از انقلاب تاكنون به اين ميزان اجراي فعاليت‌هاي عمراني و خدمات‌رساني در شهر همدان را شاهد نبوده‌ايم.

محمد معروف قدرداني از افرادي كه بدون چشم‌داشت و توقع خاصي در خدمت‌رساني به مردم فعاليت مي‌كنند را ضروري دانست و افزود: فعاليت‌هاي سيد مصطفی رسولی شهردار همدان و مجموعه مديران و معاونين فعلی و قبلی شهرداری همدان در ارائه خدمات قابل تقدير است.

وی با اشاره به افتتاح پل های روگذر در همدان اظهار داشت: مردم از عملكرد شهرداري همدان رضايت دارند، چرا كه اين ارگان در بحث خدمات‌رساني، رفاه حال شهروندان در امر پل‌سازي و بحث ترافيك شهري اهتمام ويژه‌اي دارد.

این کارشناس شهرسازی اضافه كرد: قطعاً زحمات و تلاش‌هاي خادمين به مردم در پيشگاه خداوند اجر و پاداش فراواني خواهد داشت و به عنوان يك شهروند تقدير و تشكر از اقدامات اين نهاد از وظايف ما است.

یک کارشناس گردشگری هم در اين خصوص احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح در كلان‌شهرها را ضروري دانست و گفت: در راستاي رفع مشكلات ترافيك و حمل و نقل و سرعت دادن به تردد در خطوط ديگر اجراي اينگونه پروژه‌ها در شهرهاي بزرگ لازم است.

محمد شمس با بيان اينكه همدان يكي از كلان‌شهرهايي است كه احداث پل‌هاي روگذر و زيرگذر در آن با تأخير شروع شده است، افزود: اقدام شهرداري در چند سال اخير در اين خصوص را بايد به فال نيك گرفت.

این کارشناس گردشگری اضافه كرد: كلان‌شهر همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين و شهري گردشگري است، لذا بايد پروژه‌هاي اثرگذار و چشمگيري در نما و سيماي منظر شهري آن اجرا شود.

وی احداث محل تقاطع‌هاي غيرهمسطح رسالت، بهشت و پژوهش را مناسب دانست و گفت: اين پل‌ها در چارچوب روند حمل و نقل شهر و حتي استان تأثير بسيار مثبتي را در پي داشته است.

شمس با بيان اينكه شهر همدان تا رسيدن به جايگاه واقعي خود كه انتظار مي‌رود باشد فاصله دارد، گفت: بر اين اساس لازم است مسؤولان امر با همت و همكاري شهروندان در راستاي پيشرفت اين شهر حركت كنند تا بتوان به همدان كه نگين شهرهاي غرب كشور است،‌ افتخار كرد.

یکی از اساتيد دانشگاهي در حوزه معماري و شهرسازي فراهم كردن زيرساخت‌ها را لازمه كلان‌شهرها دانست و گفت: احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح يكي از اين زيرساخت‌ها است كه به عنوان شريان شهري حمل و نقل را به هم متصل كرده و منجر به روان‌سازي ترافيك مي‌شود.

بهزاد محمدي با بيان اينكه در دور سوم شوراي اسلامي شهر همدان، شهرداري ايجاد زيرساخت‌هاي لازم از جمله تقاطع‌هاي غيرهمسطح را شروع كرد، افزود: اين حركت ارزشمندي بر مبناي طرح تفضيلي همدان است كه انتظار مي‌رود همچنان ادامه داشته باشد.

وي تأكيد كرد: توجه به زيباسازي و منظر شهري در امر ساخت و سازها و اجراي پروژه‌ها بسيار ضروري بوده كه در اين راستا نيز اقدامات خوبي در شهر همدان صورت گرفته است.

اين كارشناس شهرسازی گفت: لازم است اعضاي دور چهارم شوراي اسلامي شهر همدان اصلاح معابر شهري را نيز در دستور كار خود قرار دهند تا گره‌هاي شهري از جمله در خيابان‌هاي طالقاني و سعيديه باز شود و شهروندان تردد آساني داشته باشند.

وی بر اصلاح فضاهاي منفي شهر تأكيد كرد و افزود:‌ اقدام مديران و مسؤولاني كه دلسوزانه در راستاي آباداني و توسعه شهري حركت مي‌كنند، قابل تقدير است و براي ادامه فعاليت افراد بايد آنها را تشويق كرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما