وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 23:40   |   کد مطلب: 16813
اعضاي كميسيون اقتصاد ، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان به همراه شهردار ، مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداری از تعدادي از پروژه هاي سرمايه گذاري همدان بازديد کردند.

به گزارش نافع، رییس كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شورا در اين بازدید گفت: سرمايه گذاري در بخشهای مختلف از مقوله های مهم در ایجاد درآمدهاي پايدار شهري است براین اساس شهرداری باید در این زمینه با جدیت وارد شود.

محمد تبریزی اضافه کرد: اولويت کاری مدیریت شهری باید در امر سرمايه گذاري بر روی پروژه های زیرساختی که پیشرفت شهر را دربر می گیرد باشد چراکه برخی پروژه ها زیربنایی برای درآمدها، رونق اقتصادی و ارتقا کسب و کار هستند.

 تبريزي آينده نگری را لازمه امر سرمایه گذاری دانست و افزود : شورای اسلامی شهر همدان مشوق هايي برای جذب سرمایه گذار  از جمله ارائه تسهيلات و تخفيفات با درصد بالا براي اجرای پروژه هایی همچون هتل لحاظ کرده و سرمایه گذاران می توانند از اين فرصتها استفاده كنند.

وی عمده تمرکز شورا و شهرداری را بر روی پروژه های گردشگری در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، نمایشگاهی، خدماتی، بهداشتی و درمانی برشمرد و افزود: توجه به این حوزه ها علاوه بر رونق صنعت گردشگری در ایجاد شغل و درآمد، توسعه شهری نیز تاثیرگذار است.

رییس كميسيون اقتصاد ، سرمايه گذاري و گردشگري شورا همچنین به نظارت جدی شهرداری بر مجموعه و واحدهای تجاری تاکید کرد و اظهار داشت: بعضی از واحدهای تجاری همچون کارواشها به صورت غیر قانونی در سطح شهر راه اندازی شده اند که نه تنها اخلال در کسب و درآمد دیگر کسبه بلکه به زیبا و منظر شهری نیز آسیب وارد می کنند.

شهردار همدان نیز در این بازدید ضمن تشریح پروژه های در دست اجرا اظهار کرد: شهرداری از طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کند و تا حد امکان نیز حمایت خود از سرمایه گذاران را دارد.

سید مصطفی رسولی با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرداری افزود: علی رغم این شهرداری در بخشهای مختلف وارد شده و پروژه های تاثیرگذاری را در راستای خدمت رسانی به شهروندان و توسعه شهری در دست اجرا دارد.

رسولی به نامگذاری پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه به نام سرلشگر شهید همدانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: کلنگ زنی این پروژه بزودی انجام و عملیات اجرایی آن شروع می شود.

گفتنی است ؛ در این بازدید ها از زمینهای تفکیکی 12 هزار متری اعتمادیه جهت اجرای طرح مجموعه تجاری، مسکونی و مرتفع سازی، زمینهای تفکیکی بلوار آیت اله نجفی، ورودی های شهر و .... بازدید به عمل آمد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما