وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 ساعت 13:02   |   کد مطلب: 14060
وضعیت آلودگی هوای همدان به مرز هشدار رسید
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: با توجه به افزایش غلظت هوا ناشی از ورود ریزگردها هم اینک هوای همدان در مرز هشدار است.

به گزارش نافع، سید عادل عربی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر متر مکعب است که در صورت بالا بودن این میزان، هوا آلوده محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هم اینک غلظت هوای همدان مرز استاندارد تعریف شده برای کیفیت هوای سالم قرار دارد با این وجود ارقام به دست آمده حاکی از نزدیکی غلظت به مرز هشدار است.

وی بیان کرد: سه مولفه هشدار، اضطرار و بحران برای زمانی که هوا آلوده می شود پیش بینی شده است که وضعیت هشدار بیشتر برای آمادگی ادارت و نهادها برای آنالیز و پیش بینی هوا در ساعات پیش رو است.

وی بیان کرد: چنانچه غلظت هوای همدان به حدی برسد که نیاز به رعایت توصیه های پزشکی یا خارج نشدن از منزل باشد این موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: با این وجود توصیه می شود شهروندان از تردد غیر ضروری در معابر خودداری کرده و ورزشکاران نیز از فعالیت ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

وی تصریح کرد: وضعیت آلودگی هوای همدان نسبت به سال گذشته تفاوت بسیار بالایی داشته است بگونه ای که سال 93 هوای همدان شش روز آلوده بود ولی تنها در سال جاری تاکنون شش روز هوای این استان در شرایط هشدار قرار گرفت.

ریز گردها در روزهای 21، 27 و 28 و 29 فروردین و یکم و دوم اردیبهشت ماه سالجاری هوای استان همدان را فرا گرفت و در روزهای 21 و 27 فروردین ماه غلظت هوای همدان به حدی رسید که از مرز هشدار گذشت و به اضطرار رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما