وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 13:41   |   کد مطلب: 14629
ریزگردها آسمان همدان را ترک می کنند
مسئول مرکز پیش بینی هوای استان همدان با بیان اینکه تعداد روزهای گرد و غباری در همدان از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۲۰ روز اعلام شده است،گفت: پدیده گرد و غبار تا دو روز در همدان مشاهد نخواهد شد.

به گزارش نافع، نادر پیرتاج در گفتگو با خبرنگار ما آسمان استان همدان را صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی کرد و اظهار داشت: از امروز بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش خفیف و پراکنده نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از فردا جو هوای استان همدان پایدار و نسبتا آفتابی خواهد بود، عنوان کرد: از فردا بعداز ظهر به تدریج شاهد افزایش دمای استان خواهیم بود و به گرمای تابستانی نزدیک می شویم.

مسئول مرکز پیش بینی هوای استان همدان حداقل دمای همدان را ۱۴ و حداکثر آن را ۳۱ درجه بالای صفر اعلام کرد و ادامه داد: دمای هوای همدان فردا صبح کاهش خواهدداشت اما به صورت روزانه دما افزایش می یابد.

پیرتاج با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان نهاوند دو میلیمتر، در رزن یک میلیمتر، در فامنین چهار میلیمتر و در همدان نیم میلیمتر بارش گزارش شده است، بیان کرد: تا دو روز آینده پدیده گرد و غبار در همدان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دید در هوای غبار آلود روزهای اخیر همدان چهار کیلومتر گزارش شد، ادامه داد: تعداد روزهای گرد و غبار در همدان از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۲۰ روز اعلام شده است.

مسئول مرکز پیش بینی هوای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش همدان در سال زراعی جاری ۱۷۲ میلیمتر بوده است، ادامه داد: این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته ۴۴ میلیمتر و نسبت به بلند مدت ۳۷ میلیمتر کاهش داشته است.

نادر پیرتاج با بیان اینکه بیشترین بارش استان در سال زراعی جاری مربوط به شهرستان نهاوند با ۳۴۰ میلیمتر بوده است، ادامه داد: بارش شهرستان نهاوند در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد و نسبت به بلند مدت چهار درصد کاهش داشته است.

وی کمترین میزان بارش را در سال زراعی جاری با ۱۶۵ میلیمتر بارش مربوط به شهرستان فامنین دانست و بیان کرد: میزان بارش ها در شهرستان فامنین نسبت به سال زراعی گذشته ۳۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما