وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 11:37   |   کد مطلب: 12975
چهارشنبه سامانه جدید بارشی همدان را فرا می گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر روز چهارشنبه نقاط مختلف استان همدان را فرا می گیرد.

به گزارش نافع، شهرام حکیمی افزود: فعالیت سامانه بارشی فعلی که از دو روز گذشته وارد همدان شده پایان یافت و بارش های پراکنده همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه جدید بارشی به تناوب بارش باران و ریزش برف تا روز یکشنبه هفته آینده در استان همدان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بارش ها بیشتر در مناطق شمال و غرب استان همدان رخ می دهد.

وی اضافه کرد: آب حاصل از بارش ها در 48 ساعت گذشته در شهرستان های رزن 12 میلی متر ، همدان هفت میلی متر، ملایر ، تویسرکان و نهاوند دو میلی متر ، کبودراهنگ هفت میلی متر، فامنین پنج میلی متر، قهاوند شش میلی متر، اسدآباد هفت میلی متر و بهار هشت میلی متر گزارش شده است.

حکیمی افزود: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون به جز در شهرستان های ملایر و نهاوند بارش ها در حد نرمال نبوده است و همه شهرستان های استان نسبت به میانگین بلند مدت با کمبود بارش روبرو بوده اند.

وی افزود: بیشترین میزان کاهش بارندگی مربوط به شهرستان همدان است که نسبت به میانگین بلند مدت 38 درصد کاهش داشته است.

حکیمی با بیان اینکه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته بین دو درجه سانتیگراد زیر صفر و چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است افزود: انتظار می رود در 24 ساعت آینده دمای همدان بین سه درجه سانتیگراد زیر صفر و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان باشد.

وی اضافه کرد: نهاوند با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان و رزن با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

حکیمی همچنین در خصوص پدیده مه گرفتگی نیز گفت: مه صبحگاهی که به دلیل بارش باران در برخی از نقاط استان ایجاد شده به مرور برطرف می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع ، رودخانه ها و پستی بلندی های زیاد، به شدت متغیر است، زمستان های این استان سرد، پربرف و باران و در تابستان ها دما معتدل است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما