وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 فروردين 1394 ساعت 15:52   |   کد مطلب: 13823
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: برخی افراد با استفاده از روابط و بدون داشتن توانایی و استعداد لازم وارد شغل های تشکیلاتی و اداری شده اند که این امر موقعیت پیشرفت را از دیگران می گیرد.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز پنجشنبه در جمع هنرمندان استان همدان اظهار کرد: امروزه آثار زیبای هنری در ساخت مساجد بکار نمی رود که این امر موجب کمرنگ شدن روح معنویت و صفا در این اماکن مقدس شده است.

وی ادامه داد:در زمان گذشته هنرمندان کشور ما با دست خالی مساجدی با عظمت که روح و صفا در آن بود می ساختند اما امروزه از آن هنرهای زیبا در ساخت منازل و مساجد در شهر ها خبری نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از هنرهای زیبا همچون معماری سنتی،خطاطی و طب سنتی در کشور منسوخ شده است گفت:امروزه شاخه های مختلف هنری نیز دستخوش بسیاری از تغییرات شده و بسیاری از هنرهای سنتی در کشور ما جایگاه خود را از دست داده اند.

امام جمعه همدان مثال زد: هنر قالی بافی و طراحی لباس اسلامی یکی از هنرهای اصیل بانوان ایرانی در طول دوران های گذشته بود اما امروزه با ورود صنعت به چرخه هنر،هنر قالی بافی دستبافت جایگاه خود را از دست داده و زنان نیز از لباس ها و مدل هایی استفاده می کنند که زیبایی و هنر در آن مشهود نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان همچنین گفت:گاهی افراد شغل و پیشه خود را بر اساس توانایی ها و استعداد های خود انتخاب نمی کند که این امر آسیب های جدی به کشور وارد می کند.

آیت الله محمدی نبود فرصت های شغلی کافی را از مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: برخی افراد با استفاده از روابط و بدون داشتن توانایی و استعداد لازم وارد شغل های تشکیلاتی و اداری شده اند که این امر موقعیت پیشرفت را از دیگران می گیرد لذا باید در استخدام افراد، توانایی فردی بر هر مورد دیگری ارجحیت داشته باشد.

20 فروردین ماه سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در سال 1372 به نام هفته هنر انقلاب اسلامی در تقویم کشور نامگذاری شده و تا 27 فروردین ماه ادامه دارد.

غبارروبی از مزار شهدای هنرمند و دیدار با خانواده های آنها، برپایی میزگردی پیرامون هنر متعهد در سیمای مرکز همدان، برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف 25 درصدی در هفته هنر انقلاب و اطلاع رسانی از طریق پوستر از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان است.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما