وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 09:58   |   کد مطلب: 13327
درهمایش مصلح بیدارگر وزیر فرهنگ و ارشاد اقدام به کاشت یک اصله نهال در بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی کرد.

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در همایش مصلح بیدارگر در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: مجموعه استانداری همدان آمادگی لازم برای حمایت مالی از تاسیس بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی را دارد.

وی با ذکر اینکه با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب امسال به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است گفت: با توجه به مزین شدن امسال به نام فرهنگ قرار است بزرگان علمی و فرهنگی این استان معرفی شوند.

وی توضیح داد: شناسنامه ای از علما و فرهیختگان این استان تهیه می شود و در کنار آن کتب و تالیفات این چهره های برجسته علمی و فقهی چاپ و یا بازنشر می شوند.

استاندار همدان تاکید کرد: استان همدان مهد پرورش علما و بزرگان بیشماری است که باید این شخصیت ها با استفاده از ظرفیت ها و روش های مختلف به جهان شناسانده شوند.

وی با ذکر اینکه علما و ایده ها و اندیشه های آنان را نمی توان در یک کشور محصور کرد گفت: سید جمال الدین اسدآبادی یک اندیشمند جهانی است و ما دنبال محصور کردن چنین شخصیت هایی نیستیم ولی اجازه نمی دهیم چنین شخصیت هایی که متعلق به این کشور هستند را دیگر کشورها به نام خود مصادره کنند که برای جلوگیری از بروز چنین مسایلی باید برای شناساندن این فرهیختگان و تالیفات آنها تلاش کنیم.

وی گفت: اندیشمندان زیادی در استان همدان وجود دارند که برای نمونه سال آینده به نام میر سید علی همدانی ثبت شده و قرار است برای وی بزرگداشت بزرگی برگزار شود.

وی گفت: همچنین در صورت برگزاری باشکوه و آبرومندانه بزرگداشت میر سید علی همدانی در سال 94 ، قصد داریم سال 95 را به نام سید جمال الدین اسدآبادی اعلام کنیم.

همایش ملی سیدجمال الدین اسدآبادی با نام مصلح بیدارگر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهیختگان، نخبگان و مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این بزرگداشت سه تن از اساتید بزرگ به ارایه مقالات خود پرداختند و در حاشیه این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اقدام به کاشت یک اصله نهال در بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی کرد.

18 اسفندماه نیز سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است و در تقویم کشورمان به نام روز بیداری ثبت شده است .

سید جمال الدین اسدآبادی از شخصیت های ممتاز و روشنگری است که در پایان قرن سیزدهم و آغاز قرن چهاردهم هجری در دنیای اسلام و از حوزه تشیع ظهور کرد.

او مسلمانان و ملل شرق را به بیداری و قیام دعوت می نمود و در راه استراتژی کلی که خود بر محور سه اصل بیداری شرق، بازگشت به اسلام و وحدت مسلمانان ترسیم کرده بود تلاش خستگی ناپذیری را آغاز نمود.

سید جمال الدین اسدآبادی برای رسیدن به این اهداف سفرهای متعددی به کشورهای سه قاره مهم جهان آسیا ، آفریقا و اروپا نمود و با تدریس سخنرانی نگراش مقاله و نشر روزنامه و مجله و تربیت شاگردان آگاه و شجاع به موفقیت های دست یافت.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما