وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 10:36   |   کد مطلب: 15394
	اوایل سال آینده؛ زیرساخت "ترابرد پذیری" در کشور تأمین می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تأمین زیرساخت های لازم برای "ترابرد پذیری" یا همان جابه جایی شماره تلفن ها بین اپراتورها خبر داد.

به گزارش نافع، «محمود واعظی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه نشست بررسی وضعیت زیرساخت های ICT شهرستان تویسرکان، گفت: نشست امروز پیرو بررسی روند 14 مصوبه جلسه برگزار شده در دی ماه سال گذشته که در تویسرکان با حضور براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس این وزارتخانه برگزار شد، انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد وعده ها و قول های داده شده در آن جلسه در طول 6 ماه گذشته محقق شده است، اظهار رد: در شهرستان تویسرکان از ارائه تلفن ثابت در مشملی نداریم.

وی افزود: 66 روستای سطح شهرستان تویسرکان برخودار از اینترنت هستند و تا پایان سال 94 به 100 روستا افزایش می یابد و در هفت یا هشت روستای باقی مانده نیز با توجه به جمعیت خانوارهای آن در صورت درخواست به دنبال ارائه خدمات اینترنتی هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اینکه مردم مطالباتشان افزایش یافته است ما نیز به دنبال کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده نیز هستیم.

واعظی در رابطه با پهنای باند اینترنت ارائه شده در تویسرکان گفت: یک هزار مگا بایت پهنای باند به شهرستان تویسرکان تخصیص دادیم که در حال حاضر تنها از 300 مگا بایت آن استفاده می شود و می طلب اپراتورها و شرکت ها در این بخش فعالتر وارد شوند.

وی عنوان کرد: به درخواست مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه تویسرکان مهد فرهنگ و برخوردار از افراد تحصیل کرده بسیار است تصمیم بر آن است تا پس از بررسی های لازم شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت دولت الکترونیک در استان مطرح شود و به ویژه آنکه در حوزه های آموزش الکترونیک وارد شویم و این بخش را ارتقاء دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ارائه خدمات لازم به شهرک های صنعتی و مراکز آموزش عالی در راستای بهره مندی بیشتر از خدمات اینترنتی از فیبرنوری برای افزایش سرعت از سوی وزارت خانه و شرکت ها را نیز ضروری دانست.

واعظی گفت: همچنین به درخواست نماینده مردم تویسرکان و نظر به اینکه تعدادی از شهرستان های استان از نسل سوم همراه اول برخوردار هستند می طلب که تویسرکان نیز تا پایان سال 94 از این حوزه بهره مند شود.

وی به تأمین زیرساخت های لازم برای پهنای باند تا پایان سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: هیچ محدویتی برای ارائه پهنای باند اینترنت مورد نیاز مراکز دولتی و عمومی وجود نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین زیرساخت های لازم برای ترابرد پذیری و جابجایی شماره تلفن بین اپراتورها نیز تا نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: ترابردپذیری به خدماتی گفته می‌شود که براساس آن مشترکان هر اپراتوری می‌توانند با حفظ شماره و پیش‌شماره خود، اپراتور خود را تغییر دهند و به جمع مشترکان اپراتور دیگری ملحق شوند.

وی افزود: تا پایان امسال زیرساخت‌های استان همدان از نظر فیبر نوری، انتقال و پهنای باند به گونه ای گسترش می یابد که هیچ شرکت و اپراتوری با هیچ گونه محدودیتی روبرو نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما