وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 12:11   |   کد مطلب: 12916
آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران در تویسرکان
مدیر حوزه علمیه خواهران (کوثر) تویسرکان گفت: شروع ثبت نام حوزه علمیه خواهران در تویسرکان از دیروز 25 بهمن ماه آغاز شده است و تا 10 اسفند ادامه دارد.

به گزارش نافع، فاطمه ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: پس از پیروزی شکوهمند و پر برکت انقلاب اسلامی با تدبیر هوشمندانه امام راحل(ره) زمینه تعلیم و تربیت با نوان به عنوان قشری تأثیرگذار، در حوزه های علمیه فراهم شد و هم اکنون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تحت اشرف و نظارت سورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با راهبرد اصلی گسترش و فراگر کردن آموزش علوم انسانی و حوزوی، امکان تحصیل خواهران متدین و مشتاق را در واحدهای آموزشی ـ تربیتی حوزوی فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: نظام آموزشی ـ تریبیتی حوزه های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی حوزه های علمیه تشییع، متناسب با ویژگی های اتصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است.

مدیر حوزه علمیه کوثر تویسرکان یکی از ویژگی های این نظام را طراحی آن در مقاطع تحصیلی کوتاه مدت و هدفمند دانست و افزود: تربیت خوارهان دین شناس، صاحب نظر، متخلق به اخلاق اسلامی، توامند در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی، تدریس، تحقیق، تألیف، مدیریت فرهنگی، پاسخگو به نیازهای علمی ـ معرفتی و اخلاقی بانوان از جمله اهداف کلان این نظام است.

ترکاشوند تعداد مقاطع تحصیلی حوزه های علمیه خواهران چهار مقطع عنوان و ابراز کرد: مقطع اول دوره عمومی ـ سطح دوم(کارشناسی)، مقطع دوم دوره عالی ـ سطح سه(کارشناسی ارشد)، مقطع سوم دوره تخصصی ـ سطح چهار(دکتری) و مقطع چهارم دوره فوق تخصصی ـ اجتهاد(فوق دکتری) است.

وی به اهداف دوره عمومی ـ سطح دو اشاره کرد و گفت: تربیت کارشناسان مسائل دینی، ماوران مذهبی و مبلغان کارآمد، تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی و آماده سازی استعدادهای برتر تحصیل در مقاطع بالاتر از اهداف این دوره است.

مدیر حوزه علمیه کوثر تویسرکان تصریح کرد: شیوه ها تحصیل در دوره عمومی(کارشناسی) به صورت حضوری تمام وقت که شیوه آموزی، نظام نیمسال واحدی و برگزاری تمامی برنامه های آموزی به صورت حضور در مدارس علمیه است.

ترکاشوند شرایط اختصاصی داوطلب دوره تمام وقت را داشتن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل 12 یا اشتغال به تحصیل در سال سوم نظام جدید با میانگین معدل حداقل 12 از سال اول و دوم مشروط به ارائه مدرک دیپلم تا تاریخ 20 شهریور ماه سال 94، حداکثر 30 سال سن برای داوطلبان روزانه و 22 سال برای دواطلبان خوابگاهی برشمرد و گفت: البته به میزان سنوات تحصیلی به حداکثر سن مجاز داوطلبان روزانه دارای مدارج علمی بالاتر، افزوده می شود.

وی با بیان اینکه دوره نیمه حضوری که محتوا و برنامه های دوره نیمه حضوری همانند دوره حضوری است؛ با این تفاوت که حدود دو سال اول تحصیلی الزماً حضوری و مابقی به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می شود، تصریح کرد: شرایط اختصاصی داطلبان دوره نیمه حضوری داشتن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل  است و این دوره محدویت سنی ندارد.

مدیر حوزه علمیه کوثر تویسرکان به امتیازات تحصیل در حوزه های علمیه هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر توفیق شاگردی مکتب اهل بیت(ع) و بهره مندی از فضای علمی معنوی حوزه علمیه، تحصیل رایگان،  تحصیل در شهر محل شکونت، اعطای مدرک رسمی و امکان ادامه تحصیل در حوزه و دانشگاه و بهره مندی از کتابخانه و منابع پژوهشی از امتیازات تحصیل در حوزه های علمیه است.

ترکاشوند اعلام کرد: شروع ثبت نام حوزه علمیه خواهران تویسرکان از دیروز25 بهمن ماه آغاز شده است و تا 10 اسفند ادامه دارد و البته احتمال تمدید مهلت ثبت نام هم وجود دارد.

وی افزود: داوطلبان می توانند برای دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و ثبت نام به مدارس علمیه خواهران یا وبگاه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما