وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 13:34   |   کد مطلب: 12892
عمليات اجرايي طرح ميدان بار جديد همدان اسفند 94 آغاز مي‌شود
رئیس كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان گفت: ساخت ميدان بار جديد در همدان از مسئوليت هاي مهم شهرداري است که باید با جدیت پیگیری و ساخته شود.

به گزارش نافع، محمد تبريزي در جلسه كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شورا كه با حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي برگزار شد گفت: ساخت ميدان بار جديد اتفاق بزرگي از لحاظ حاكميتي و ارائه خدمات عمومي است كه تاكنون اقداماتي كه توسط شهرداري صورت گرفته قابل تقدير است.

وی با بيان اينكه ايجاد ميدان بار جديد يكي از اهداف شوراي اسلامي شهر و از مطالبات مردمي است، اظهار كرد: شهرداري بايد با مديريت مناسب و مدبرانه اين طرح را به سرانجام برساند.

تبريزي بر تشكيل هيات كارشناسي جهت نظارت بر بررسي كارها و اقدامات اجراي طرح ميدان بار جديد تاكيد كرد و يادآور شد: انتظار مي رود عمليات اجرايي اين طرح هر چه سريعتر شروع شود.

تبريزي، همچنين استفاده از تجربيات استانها و شهرهاي موفق در امر سرمايه گذاري و گردشگري را ضروري دانست و افزود: در کنار جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنها باید در امر سرمايه گذاري نیز از خام فروشي جلوگيري شود.

عضو هيات رئیسه شوراي اسلامي شهر نيز گفت: پيگيري هاي شهرداري همدان به ويژه مديريت منطقه چهار در زمينه طرح ميدان بار جديد قابل تقدير بود و در حال حاضر این طرح آماده سرمايه گذاري است.

رضا غلامي خجسته اضافه كرد: انتظار مي رود با توجه به سيستم مديريتي توانمندي كه در شهرداري وجود دارد با همت و تلاش همگي شاهد اقدامات بزرگي در شهر باشيم.

عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با تاكيد بر نياز سنجي ضرورت های سرمايه گذاري در همدان، افزود: لازم است در اجراي طرح هاي شهري پيوست هاي فرهنگي و محيط زيست نيز ديده شود.

محمد علي پرزاد با بيان اينكه مديريت شهري بايد نگاه جهاني داشته و منطقه اي عمل كند، اضافه كرد : برنامه ريزيها بايد به گونه اي باشد كه درآمدهاي شهرداري به سمت سرمايه گذاري ها سوق داده شود.

دیگر عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز با بيان اينكه بايد نيازسنجي سرمايه گذاريها نسبت به نياز مناطق انجام شود، گفت: انرژي و پتانسيل شورا و شهرداري بيش از اين است چرا كه مي توان با برنامه ريزي مناسب اجراي چندين طرح را همزمان مديريت كرده و پيش برد.

حجت الاسلام سيد مجيد موسوي با اشاره به تاكيد استاندار همدان بر جديت پيگيري ساخت سايت مشاغل تاكيد كرد و افزود: سرمايه گذاري ها بايد به گونه اي اجرا شود كه همزمان بتواند معضلاتي از شهر را رفع كند و اين موضوع در سايت مشاغل ديده شده است.

سيد احمد حسني حلم، عضو ديگر شورا هم بر اولويت قرار دادن جذب سرمايه گذاران در اجراي طرح ها تاكيد كرد.

شهردار همدان نیز با بيان اينكه در اجراي طرح ها شهرداري تنها متولي و مسئول نيست، اظهار كرد: مديريت شهري در بسياري از طرح ها نيازمند همكاري دستگاههاي اجرايي استان است اما متاسفانه گاهي شاهد عدم همكاري آنها هستيم و اين در كندي روند كارها تاثيرگذار است.

سيد مصطفي رسولي از شروع عمليات تعدادی طرح عمده شهرداري در روزهاي پاياني سال خبر داد و افزود: اجراي تقاطع غير همسطح ميدان سپاه ، ميدان بار جديد از جمله اين طرح ها است.

مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري همدان نیز از استقبال خوب سرمايه گذاران برای سرمايه گذاري در طرح ميدان بار جديد خبر داد و گفت: روند انتخاب سرمايه گذار براي طرح به صورت قانوني در حال انجام است.

اكبر رنجبران با اشاره به ركود ساخت و ساز در شهر اظهار كرد : با توجه به اينكه عمده درآمد شهرداريها از محل اخذ عوارض و نوسازي ها است بر اين اساس شهرداري همدان در راستاي كاهش وابستگي به دنبال طرح هاي مشاركتي و سرمايه گذاري است كه در اين زمينه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدير منطقه چهار شهرداري همدان با اشاره به انجام مقدمات اوليه طذح ميدان بار جديد گفت: طرح در حال حاضر آماده جذب سرمايه گذاري است تا وارد فاز اجرايي شود.

محمد قديمي از شروع عمليات اجرايي ايجاد راه دسترسي طرح خبر داد و افزود : عمليات اجرايي طرح قطعاً فروردين سال 94 شروع مي شود كه درکنار ساخت اين ميدان بار ، ايجاد بارانداز صادرات غرب كشور در همدان مي تواند در اقتصاد و توسعه استان بسيار موثر باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما