وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 28 دى 1393 ساعت 12:09   |   کد مطلب: 12223
امام جمعه شهر قهاوند گفت:گشایش ها و برکات در نظام اسلامی مدیون آرمان هاست مدیون کسانی که با ارمان خواهی ادبیات انقلاب و اسلام را سر دست گرفتند.

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس ،حجت الاسلام حسین محققی درگفتگو با خبرنگار ما با بیان تاکید چندباره حضرت آقا در سخنرانی 19 دیماه بر اقتصاد مقاومتی و پرهیز مسئولان از صحبتهای غیر لازم و حاشیه سازی گفت: اینکه در سخنرانی ها مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را تاکید می کنند راه حل مشکلات تکیه بر توان داخلی و قطع امید نسبت به بیرون است نشان می دهد در این حوزه کم کاری صورت گرفته است.

امام جمعه شهر قهاوند افزود: نسبت به اقتصاد مقاومتی متاسفانه اهتمام لازم در عمل وجود ندارد و آنچه اکثرا مشاهده می شود در حد همایش و سخنرانی است ، همایشی با عنوان اقتصاد ملی ایران برگزار می شود و به همه چیز می پردازد الا اقتصاد مقاومتی ،همایشی که راهبرد رهبری را کنار می گذارد و به موضوعات حاشیه ای می پردازد از جنس همان همایش هایی است که حضرت آقا می فرمایند انتظار دارید چه معجزه ای بکند.

وی گفت:معنای اقتصاد مقاومتی آن است که روی پای خود بایستیم نه اینکه با واردات نیازهای کشور را بر طرف نماییم.

محققی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی امروز که یک جنگ اقتصادی تمام عیار است متاسفانه مشاهده می کنیم با یک شایعه دروغین و بی اساس جلوی تولید ملی در عرصه بنزین پتروشیمی گرفته و راه واردات بنزین خارجی باز می شود و با توجه به محدودیت درآمد ارزی میلیاردها دلار صرف واردات بنزینی می شود که تاثیری در کاهش آلودگی ها ندارد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی می گوید در صورت صحت ادعا باید سراغ تولید داخل و بهبود کیفیت آن رفت نه اینکه به دنبال راحتترین راه که واردات است برویم همین نوع مدیریت هاست که موجب تبدیل شدن تحریم به اهرم فشار دشمن شده است.

امام جمعه شهر قهاوند گفت: مورد بعدی صحبت های غیرلازم و حاشیه ساز بعضی مسئولاند است که منجر به دو دستگی بین مردم میشود ، طرح موضوعاتی همچون عدم اتصال آرمانهای ما با تعداد سانتریفیوژها و مطرح کردن همه پرسی و تقسیم بندی جامعه به افراطی و معتدل علاوه بر تقویت باور نادرست غربی ها مبنی بر تاثیر گذاری تحریم هاو عقب نشینی ایران با فشار و زیاده خواهی بیشتر که ضربه جدی به مذاکرات است که غیر از حاشیه سازی و غفلت از مشکلات اصلی نتیجه ای ندارد.

وی گفت: مسئولان محترم میتوانند بجای طرح این مسائل با حذف دهک پر درآمد از فهرست یارانه ها جلو گیری از واردات خودروهای لوکس و گران قیمت حل نمودن مشکلات مسکن مهر و بیکاری و مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی از بار فشار مشکلات اقتصادی بر شانه مردم بکاهند و در مسیر گشایش اقتصادی و آسایش مردم گام بردارند این تحلیل که در مذاکرات هر کس به دنبال منافع ملی خودش است و نباید نگران آرمان ها شد خطایی بزرگ است.

خطاست که آرمان ها و منافع ملی مقابل هم نشان داده شود

وی افزود: گشایش ها و برکات در نظام اسلامی مدیون آرمان هاست مدیون کسانی که با ارمان خواهی ادبیات انقلاب و اسلام را سر دست گرفتند و به جنگ با دشمن رفتند بدون آرمان ها دنبال منافع ملی رفتن بازی باخت باخت است قبول کنیم که منافع ملی استکبار جهانی در نابودی آرمان های اسلامی و انقلابی ما تعریف شده است و موضوعاتی چون هسته ای و موشکی –حذب الله و حماسی.....بهانه ای بیش نیست.

وی در پایان گفت:  به آسانی میتوان از شرایط مسلمانان و کشور های اسلامی از کتاب ها و مقالات و کاریکاتور ها و فیلم های توهین آمیز و از اسلام ستیزی و اسلام هراسی وجنگ نیابتی داعش وآل سعود با اسلام به این نتیجه رسید.

دیدگاه شما