وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 28 آذر 1393 ساعت 12:48   |   کد مطلب: 11672
مجهز شدن اتوبوس‌هاي همدان به سامانه الكترونيكي پرداخت تا دو ماه آينده
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان از مجهز كردن اتوبوس‌ها به سامانه الكترونيكي تا دو ماه آينده خبر داد و بيان كرد: شهروندان همدان از دو ماه ديگر مي‌توانند كرايه اتوبوس را با كيف پول الكترونيكي پرداخت نمايند.

به گزارش نافع، عباس صوفي با اشاره به اينكه مناسب‌سازي در حوزه ترافيكي در گرو رفتن به سمت اتوبوس‌هاي برقي است، اضافه كرد: شهر همدان به عنوان شهر سبز شناخته شده و شكل‌گيري شهر سبز نيز بسته به سرويس حمل و نقل عمومي شهر است.
صوفي خاطرنشان كرد: براي نزديك شدن به شهر سبز بايد از سمت اتوبوس‌هاي گازي و گازوئيلي به سمت اتوبوس‌هاي هيبريدي برويم و كاري كنيم تا در مسيرهاي تندرو از اتوبوس‌هاي برقي يا اتوبوس‌هاي پاك استفاده شود.
وي گفت: اميدواريم با حمايت‌هاي بدنه كارشناسي جامعه و شوراي شهر براي اولين بار در كشور نسل جديد اتوبوس‌هاي برقي را داشته باشيم.
صوفي تصريح كرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك مصوب شده است كه در سال 93 اجراي اتوبوس تندرو در همدان انجام شود و در حال حاضر سه كريدور اصلي شهر كه به عنوان مسير بارانداز مسافر شناخته مي‌شوند مشخص شده‌اند تا مشاور بر اساس آنها مطالعات خود را پيش ببرد.
وي به رعايت كردن مسأله يك ششم در ميدان امام با عبور خطوط اتوبوس تندرو از يك ششم ميدان اشاره كرد و اظهار داشت: در آينده هر 6 خيابان منتهي به ميدان پياده‌‌راه‌سازي مي‌شوند و خطوط اتوبوس تندرو و وسايل اجراي آن در اين خيابان‌ها پيش‌ساخته و با قابليت جابه‌جايي خواهند بود تا پس از پياده‌سازي خيابان‌ها آنها جمع‌آوري شوند.
عباص صوفي به وضعيت نابسامان ميدان امام(ره) در حال حاضر اشاره كرد و تأكيد كرد: اجراي مسير تندرو به شبکه حمل و نقل عمومي شهر همدان نظم مي‌بخشد.
* مجهز شدن اتوبوس‌هاي همدان به سامانه الكترونيكي پرداخت تا دو ماه آينده
وي از مجهز كردن اتوبوس‌ها به سامانه الكترونيكي تا دو ماه آينده خبر داد و بيان كرد: شهروندان همدان از دو ماه ديگر مي‌توانند كرايه اتوبوس را با كيف پول الكترونيكي پرداخت نمايند.
صوفي ادامه داد: در حال حاضر ساعت دقيق حركت اتوبوس‌ها مشخص نيست و وضعيت بسياري از اتوبوس‌هاي ما در شأن مردم همدان نمي‌باشد كه به همين دليل بسياري از مردم از اتوبوس استفاده نمي‌كنند.
كارشناس مسؤول پروژه مطالعه طراحي خطوط تندروي اتوبوسراني در شهر همدان از شركت مهندسان مشاور مترا نيز در اين جلسه ابراز داشت: سه مسير براي خطوط اتوبوس تندرو در شهر همدان تعريف شده كه در هريك از مسيرها خطوطي پيشنهاد شده است.
علي وفقي به ارائه گزينه‌هاي مسير خط يك، دو و سه اتوبوس تندرو در شهر همدان پرداخت و گفت: خط اتوبوس تندرو شماره يك ميدان بيمه را به شهرك فرهنگيان، مسير شماره 2 ميدان قائم را به شهرك مدني و مسير شماره 3 ميدان كربلا را به ميدان امام متصل مي‌كند كه خطوط پيشنهادي اين مسيرها براي بررسي در اختيار اعضاي شوراي پژوهشي قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما