وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 10:26   |   کد مطلب: 10454
دانش‌آموزان همدان قاطعانه شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند
هفته بسيج دانش‌آموزي، يادآور حماسه دانش‌آموزان شهيد چون حسين فهميده‌ و بهنام محمودي است كه شجاعانه در برابر باطل ایستاده و با نثار خون خود از انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

به گزارش نافع، هر سال همزمان با این هفته که از 8 آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده آغاز و تا 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ادامه دارد؛ برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود تا نسل جوان و نوجوان ایران با حماسه‌سازان سرزمین خود بیش از پیش آشنا شوند.

در همدان نیز که ملقب به دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است؛ برنامه‌های متعددی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها به خبرنگار ما گفت: دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی و دانش‌آموزان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، غبار روبی مزار شهدا، دیدار نخبگان دانش‌آموزی با استاندار، اجرای صبحگاه سراسری ایثار، برگزاری مراسم پدافند غیرعامل، دیدار با خانواده معظم شهدا و همایش سرمربیان و دبیران درس آمادگی دفاعی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

عزت‌ا... ستوده افزود: شعار امسال این هفته "بسیج دانش‌آموزی طلایه‌دار علم و بصیرت حسینی، شور انقلابی" است.

وی بیان کرد: همچنین همزمان با سراسر کشور، یادواره شهدای شاخص دانش‌آموزی "حسین‌علی عالی" و "محبوبه دانش‌آشتیانی" در مرکز استان همدان و همه شهرستان‌‌ها برگزار می‌شود.

ستوده، برگزاری همایش بصیرتی فرماندهان حوزه‌های مقاومت، برگزاری مسابقه دو رهروان شهدا، برگزاری یادواره شهید فهمیده درسالروز شهادت این شهید بزرگوار و همایش تبیین جبهه مقاومت مردمی در سازمان دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان عنوان کرد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی "اسرائیل رژیم غاصب کودک‌کش"

وی با اشاره به برنامه‌های یوم‌ا... 13 آبان در همدان نیز گفت: امسال با توجه به تقارن حماسه حسینی با حماسه مردم ایران در 13 آبان، برنامه‌های این روز با حال و هوای ویژه‌ای برگزار شده و عزاداری عاشورا با راهپیمایی همراه خواهد شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان اظهار داشت: در این روز برنامه عزاداری در هیأت‌های دانش‌آموزی با عنوان "هیأت حضرت علی اکبر(ع)" برگزار شده و سپس دانش آموزان بسیجی در میدان امام خمینی(ره) همدان تجمع می‌کنند.

ستوده با بیان اینکه فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع)مبارزه با ظالمان است، تصریح کرد: امروز آمریکا و اسرائیل، نماد ظلم و ستم در جهان به شمار می‌رود و بنابراین در روز 13 آبان، شعار "مرگ بر آمریکا" با قاطعیت سر داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در کنار تجمع، مسابقه نقاشی ویژه مقطع ابتدایی با عنوان "اسرائیل رژیم غاصب کودک‌کش" برگزار خواهد شد.

گزارش از سمیه مظاهری

دیدگاه شما