وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1393 ساعت 12:05   |   کد مطلب: 9900
اعمال قانون راه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است
فرماندارویژه ملایر گفت:برای ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز، حاشیه نشینی و احداث واحدهای غیرمجاز در این شهر باید با پیگیری و اعمال قانون شود.

 مصطفی آزادبخت در نشست بررسی مشکلات حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر ملایر اظهار کرد: اجرایی نشدن قانون موجب گسترش حاشیه نشینی و توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر شده است که می خواهیم قانون و ضوابط را در این زمینه حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه در شهر ملایر زمین‎هایی وجود دارد که کاربری باغ و غیرمسکونی دارد، افزود: متاسفانه مردم در این زمین‎ها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند که باید هر چه سریعتر ساماندهی شود.

فرماندار ویژه ملایر به برنامه‎های دولت در زمینه حل مشکلات مردم و تقویت خدمات به شهروندان اشاره کرد و گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید مبتنی بر برنامه ریزی، عقلانیت و حضور صحنه ای است و تیمی که در استان نیز مشغول به خدمت هستند با محوریت استاندار با در پیش گرفتن رویه حضور در شهرستان‎ها بسیار تأثیرگذار عمل کرده اند.

وی خواستار رفع مشکل فاضلاب شهر ملایر شد و ابراز کرد: طرح مطالعاتی فاضلاب شهر ملایر مدت زمان ۲۵ ساله را به خود اختصاص داده و عملیات اجرایی آن از سال ۷۰ آغاز شده  است که تا کنون ۳۰ درصد آن  به صورت غیر منسجم اجرایی شده و نوع اجرا به گونه ای است که امکان بهره مندی در نقاط اجرا شده، وجود ندارد در حالی که شبکه‎های فاضلاب اجرا شده اما هنوز شبکه قابل استفاده نیست.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان نیز اظهار کرد: در بافت فرسوده شهر ملایر نیز شورای شهر باید ضوابط تشویقی قرار داده تا این محدوده از شهر به درستی ساماندهی شود.

فرهاد فرزانه تصریح کرد: اجرای طرح تفصیلی شهر برای کمربندی در محدوده قلعه میرفتاح که در سال ۹۲ بسته شد و هم اکنون این طرح در مرحله تایید است به طور حتم از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می کند.

شهردار ملایر نیز با بیان اینکه مناطق خاکستری رنگ در شهر ملایر زنگ خطری است، اظهار کرد: باید با کمک همه جانبه برای آماده کردن طرح های لازم، طبق نقشه جامع شهر، این مناطق وارد محدوده شوند.

علیرضا رضایی با اشاره به اینکه به طور حتم، اجرای کمربندی سبز در ملایر از توسعه حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می کند، افزود: اگر این مناطق طبق نقشه جامع شهر وارد محدوده شوند، تا حدود ۱۵ سال آینده حاشیه نشینی نخواهیم داشت.

وی افزود: هم اکنون طرح ویژه کمربندی میدان کوثر تا نیروی انتظامی در پل حرم آباد انجام شده و طرح کمربندی محدوده کارخانه قند در خیابان بروجرد نیز تایید شده است.

رضایی با اشاره به اینکه از میدان استاندارد تا میدان بهارستان منطقه بسیار مرغوب شهر است، بیان کرد: مردم در این منطقه نیز به دلیل خلأ قانونی در حال ساخت و سازهای غیرمجاز هستند که باید هر چه سریعتر از این امر جلوگیری شود.

دیدگاه شما