وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 07:58   |   کد مطلب: 14374
فاضلاب منطقه گنجنامه ساماندهی می شود
رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان گفت: مسئله این منطقه غیربهداشتی بودن آب نیست بلکه ممانعت و جلوگیری از آلودگی آب رودخانه عباس‎آباد در دستورکار قرار دارد.

به گزارش نافع، مجتبی زارعی در جلسه ساماندهی فاضلاب منطقه گنجنامه و رودخانه عباس‎آباد اظهار داشت:واحدهای مستقر در منطقه گنجنامه که دارای سیستم سپتیک هستند باید در زمان مشخص قبل از سرریز شدن فاضلاب، آن را تخلیه کرده و البته از رهاسازی آن در مناطق دیگر شهر نیز جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه محیط‌زیست از اهمیت بالایی در شهرستان همدان برخوردار است، افزود: مدیران بخش خصوصی و دولتی باید توجه داشته باشند که محیط‌زیست و منابع آبی موجود تنها برای نسل فعلی نبوده و آیندگان نیز از آن سهم دارند.

رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان بیان کرد: دستگاه‎های مربوطه از جمله محیط زیست شهرستان و مرکز بهداشت همدان باید کنترل جدی را در زمینه رودخانه عباس‌آباد داشته و تعامل اساسی با بخش خصوصی مستقر در منطقه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بهداشت آب مهم‎تر از تامین آب است، افزود: متاسفانه در زمینه حفظ بهداشت آب غفلت‎هایی صورت گرفته و تنها تامین آب در اولویت مسئولان بوده است.

زارعی با بیان اینکه یک هفتم آب شهر همدان معادل 15 درصد از طریق رودخانه عباس‎آباد تامین می‎شود، گفت: در حال حاضر رستوان‎ها و برخی باغات نهادهای دولتی در این منطقه حضور دارند که فاضلاب آنها رودخانه عباس‎آباد را تهدید می‎کند.

وی با اشاره به اینکه البته فاضلاب باغ‌های شخصی این مسیر نیز برای رودخانه و محیط‎زیست تهدید محسوب می‎شوند، بیان کرد: این موضوعات نباید در اولویت چندم مدیران و مسئولان باشد بلکه سلامت آب و منابع آبی باید مورد اهمیت نهادهای مختلف باشد.

رئیس اداره سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان تصریح کرد: بهداشتی نبودن آب عباس‎آباد چندین بار در شورای تامین شهرستان همدان مطرح شده و شایعاتی دراین باره وجود دارد که آب همدان در این بخش بهداشتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدام عاجلی برای ساماندهی فاضلاب منطقه گنجنامه صورت گیرد، گفت: مسئله این منطقه غیربهداشتی بودن آب نیست بلکه ممانعت و جلوگیری از آلودگی آب رودخانه عباس‎آباد در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/ ح

دیدگاه شما