وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 08:33   |   کد مطلب: 13361
رئیس آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: تمامی رستورانهای مسیر عباس آباد به سیستم تصفیه فاضلاب سپتیک مجهزند.

به گزارش نافع آذرتکین اظهار کرد: تمامی رستورانهای واقع در مسیر عباس آباد به سیستم تصفیه سپتیک مجهز هستند بنابراین مشکلی برای تصفیه در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی توسط مجموعه محیط زیست و بهداشت و امور آب این منطقه مورد بازدید قرار می گیرد، گفت: تمامی رستورانهای مسیر گنجنامه به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز بوده و تنها یکی از رستورانها سیستم تصفیه فاضلاب ندارند که پساب آن با پساب خروجی از کارخانه شیر تصفیه می شود.

آلودگی ای به نام فاضلاب در داخل شبکه وجود ندارد

آذرتکین تصریح کرد: هیچ نوع آلودگی ای به نام فاضلاب در داخل شبکه آب عباس آباد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آب برخی منازل از آبهای چاه ها تامین می شود و گاهی ممکن است همان منزل برای مدتی آبش از سد تامین شود بنابراین نوع و رنگ آب ممکن است متفاوت و برای شهروندان سوال برانگیز باشد.

سیستم تصفیه فاضلاب در مسیر عباس آباد پاسخگوی حجم پساب ورودی نیست

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: سیستم تصفیه فاضلاب در مسیر عباس آباد پاسخگوی حجم پسابهای ورودی نیست.

پساب های آشپزخانه ای وارد شبکه آب عباس آباد می شود

"مهری" اظهار کرد: فضولات انسانی وارد آب این منطقه نمی شود اما پساب آشپزخانه ای وارد این شبکه می شود و این موضوع امر تصفیه آب این منطقه را سخت می کند به این ترتیب مجموعه آب و فاضلاب برای تامین آب سالم مستاصل می شود.

وی افزود: به هیچ وجه فضولات انسانی وارد این شبکه نمی شود اما همان فعالیت های آشپزخانه ای می تواند آلودگی میکروبی به همراه داشته باشد.

ورود فعالیتهای آشپزخانه ای به داخل شبکه تخلف است

مهری خاطرنشان کرد: رودخانه عباس آباد با فعالیتهای آشپزخانه ای همراه بوده و این موضوع خلاف بوده و باید رسیدگی شود و مسئولان متولی باید تدابیر مناسب برای سلامت شهروندان بیاندیشند.

وی تصریح کرد: در صورتی فضولات انسانی در منطقه دیده می شود که افراد به صورت غیر قانونی فضولات را در منطقه تخلیه کنند که اگر این گونه باشد فرد مرتکب تخلف شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

مهری گفت: وجود پساب آشپزخانه ای خطرات خود را نیز به دنبال دارد و ممکن است آلودگی میکروبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: برخی پرندگان که آبزی هستند به نام آبروبک در رودخانه زندگی کرده و فضولاتشان در این رودخانه جریان دارد بنابراین باید این سیستم اصلاح شود.

چگونه آب آشامیدنی سالم به دست شهروندان برسانیم

معاون محیط زیست انسانی با بیان اینکه سیستم تصفیه این منطقه قدیمی است و پاسخگوی حجم پساب موجود در این شبکه نیست، گفت: باید سیستم تصفیه این منطقه اصلاح شود تا آب آشامیدنی سالم به دست مردم برسد.

رستورانهای مسیر عباس آباد به دادگاه معرفی می شوند

وی گفت: بسیاری از رستورانهای موجود در مسیر عباس آباد سیستم تصفیه ندارند و در بهار سال آینده به دادگاه معرفی خواهند شد چرا که مجموعه محیط زیست اخطاریه های لازم را ارسال کرده است.

مهری یادآور شد: مجموعه محیط زیست از جمله دستگاه هایی است که امکانات محدودی دارد اما سلامت شهروندان برای این مجموعه در اولویت بوده به این ترتیب رستورانهای این منطقه را در اینده نزدیک به دادگاه معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: برخی افراد در این مسیر اقدام به شست و شوی ماشین می کردند درحالیکه با یک نصب تابلو و فرهنگ سازی می توانستیم جلوی این امر را بگیریم چرا که این آب برای امر آشامیدنی به دست شهروندان می رسد و باید خود مردم این موضوع را رعایت کنند.

مهری با اشاره به نزدیک بودن کوچ عشایر و حضور آنها در ارتفاعات همدان گفت: برخی عشایر دارای دام بوده و گوسفندان خود را به چرا می برند به این ترتیب فضولات حیوانی گاهی وارد رودخانه می شود این موضوع آلودگی آب را نیز به دنبال دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما