وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1393 ساعت 11:10   |   کد مطلب: 9888
همدان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی جوانان کشور
رئیس هیئت کشتی استان همدان گفت: روزهای هفدهم و هجدهم مهرماه بازی‌های قهرمانی جوانان کشور به میزبانی سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد و مسابقات فصل سوم باشگاه‌های کشور نیز در آبان ماه به میزبانی سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان برگزار خواهد شد.

جلال صابریون گفت : همدان با سابقه طولانی در ورزش اول کشور به زودی میزبان دو رویداد مهم کشوری خواهد بود که روزهای هفدهم و هجدهم مهرماه بازی‌های قهرمانی جوانان کشور به میزبانی سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد و مسابقات فصل سوم باشگاه‌های کشور نیز در آبان ماه به میزبانی سالن ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک هزار کشتی‌گیر در دو رشته آزاد و فرنگی در بازی‌های قهرمانی جوانان کشور شرکت خواهند کرد، بیان کرد: چند سالن برای برگزاری این بازی‌ها پیش‌بینی شده بود که کارشناسان فدراسیون کشتی در نهایت سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد همدان را برای این رقابت‌ها تایید کردند.

صابریون با اشاره به اینکه این مسابقات بر روی چهار تشک برگزار می‌شود، اظهار کرد: چند وقتی بود که ورزش در رکودی عجیب به سر می‌برد و انگیزه ما برای گرفتن این دو میزبانی این است تا نشاطی دوباره به ورزش اول استان تزریق کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان همدان ابراز داشت: قرار بود مسابقات جوانان کشوری در تهران و فصل سوم باشگاه‌های کشور نیز در مشهد برگزار شود، حتی کفایتی تلاش فراوانی کرد تا این بازی‌ها را به مشهد ببرد اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این دو میزبانی به همدان سپرده شد.

وی با بیان اینکه برای بازی‌های قهرمانی جوانان کشور بیش از ۹۵ میلیون تومان هزینه خواهیم کرد، تاکید کرد: ۲۵ میلیون تومان فدراسیون کشتی، ۲۵ میلیون تومان دستگاه ورزش، ۱۰ میلیون تومان شهرداری و ۱۰ میلیون تومان نیز شرکت سیاحتی علیصدر قول مساعدت داده‌اند و مابقی نیز توسط اسپانسر تامین می‌شود.

صابریون گفت: ۷۰ میلیون تومان در اختیار دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد و ۲۵ میلیون تومان نیز هزینه امور جاری نظیر تبلیغات و حقوق عوامل اجرایی می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان همدان در ادامه افزود: چند دستگاه اتوبوس پیش‌بینی کرده‌ایم تا کار ایاب و ذهاب تماشاگران صورت پذیرد. احتمالا بازی‌های فرنگی را روز پنج‌شنبه برگزار می‌کنیم تا برای کشتی‌های آزاد تماشاگر بیشتری در روز جمعه به سالن کشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رقابت‌های فصل سوم کشتی باشگاه‌های کشور در همدان اظهار کرد: با انصراف تیم همدان از فصل دوم رقابت‌ها، کار در فصل سوم و گرفتن مجوز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان سخت شده اما دنبال این هستیم تا تیم خوبی بسته و در همدان بتوانیم مقام قهرمانی بازی‌ها را کسب کنیم.

صابریون با اشاره به بدبین بودن برخی کشتی‌گیران غیربومی به همدان گفت: استان از ادوار قبلی رقابت‌های لیگ برتر ۳۰۶ میلیون تومان بدهی به جا گذاشته و همین مسئله باعث شده تا برخی کشتی‌گیران به همدان دید خوبی نداشته باشند. در فصل دوم هم برخی کشتی‌گیران اجازه ندادند اعضای غیربومی تیم همدان به محل برگزاری وزن‌کشی بروند.

رئیس هیئت کشتی استان همدان با اشاره به اینکه صادق گودرزی سرمربی تیم در فصل سوم باشگاه‌های کشور خواهد بود، یادآور شد: بیشتر ملی‌پوشان در زمان برگزاری این بازی‌ها آزاد هستند و شاید نفرات شاخصی در کنار جذب یک کشتی‌گیر خارجی به خدمت تیم خود در آوریم.

صابریون با اشاره به اظهار نظر سعید گودرزی سرمربی سابق تیم ملی جوانان درخصوص اسپانسری شرکت سحر همدان نیز خاطرنشان کرد: برخی‌ها غیرمسئولانه در خصوص کشتی اظهارنظر می‌کنند. ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های کشتی استان بهره ببریم و باید همه در این راه ما را کمک کنند نه اینکه با اظهارنظرهای غیرمنطقی باعث دلسردی بخش خصوصی شوند.

وی درباره موفقیت میثم مصطفی‌جوکار در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی هم گفت: او یک سال تمام برای این مدال زحمت کشید و مزد زحمات خود را گرفت. استقبال پرشوری از او به عمل می‌آوریم و در حد توان از او تقدیر خواهیم کرد.

صابریون در پایان با بیان اینکه هیئت کشتی همدان دارای ساختار و تشکیلات خوبی است، تاکید کرد: برای فصل سوم رقابت‌های کشتی باشگاه‌های کشور از تمام نفرات بومی مثل محمد سلطانی، جمال میرزایی و میثم مصطفی‌جوکار بهره خواهیم برد. البته جوکار خسته از حضور در بازی‌های آسیایی است و برای شرکت در این دوره از بازی‌ها تصمیم با خود اوست.

منبع:همدان ورزش

دیدگاه شما