وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 8 مهر 1393 ساعت 15:38   |   کد مطلب: 9849
گسترش فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه ضروری است
فرماندار ویژه ملایر گفت: با تبلیغ و انتشار و گسترش فرهنگ شهادت باید روحیه ایثار و شهادت طلبی را در جامعه گسترده کنیم.

به گزارش نافع به نقل از ملایری ها، مصطفی آزادبخت در جلسه هماهنگی کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجو با بیات اینکه خون شهدا بیمه کننده انقلاب است، اظهار کرد: اگر بتوانیم رفتار و منش شهدا را در جامعه جاری کنیم، جامعه بیمه می شود چرا که هیچ فرهنگی غنی‎تر از فرهنگ شهدا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا کارهای خود را بخوبی در برنامه‎های مختلف پیش می برند، افزود: توفیق باید شامل حال ما شود تا در مسیر خدمت به شهدا قرار بگیریم.

فرماندار ویژه ملایر به فرهنگ بالای مردم ملایر به عنوان شاخصه این شهرستان اشاره و ابراز کرد: با تبلیغ و انتشار و گسترش فرهنگ شهادت باید روحیه ایثار و شهادت طلبی را در جامعه گسترده کنیم.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور نیز اظهار کرد: دلاورمردی‎های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس از اذهان مردم پاک نمی شود.

محمدجواد زمردیان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ملایر از سه سال پیش درخواست دفن پیکر مطهر شهدای گمنام را داشته و در اولویت می باشد، افزود: طبق بررسی‎های دقیق به عمل آمده آمار شهدای گمنام شهرستان ملایر تاکنون به ۹۰ نفر رسیده است .

وی با تقدیر از مسئولان شهر جوکار و ملایر در برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهدای گمنام تصریح کرد: شهر جوکار تنها نقطه از ۲۵ نقطه استان است که پیش از چهلم دفن شهدای گمنام خود ساماندهی اولیه مزار شهدا را انجام داده است.

زمردیان با گلایه از سایر نقاط استان که شهدای گمنام در آنجا دقن شده است، بیان کرد: چرا در روزهایی که ۳۴ سال از دفاع مقدس را پشت سر گذاشته ایم باید در نقاط مختلف استان مشکلاتی برای ساماندهی مزار شهدای گمنام وجود داشته باشد.

وی از شناسایی یکی از شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و ابراز کرد: با انجام آزمایش DNA از والدین شهید علی فرج پور خانواده این شهید بزرگوار از شهر تبریز روز سه شنبه میهمان دانشگاه علوم پزشکی همدان هستند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور افزود: تلاش ما این است که در ایام برگزاری کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجو شهید گمنامی را برای حضور در این مراسم و نیز دفن پیکر پاک این شهید در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود.

دبیر کنگره سراسری شهدای طلبه و دانشجو نیز اظهار کرد: تا کنون ۷۳۰ اثر در قالب شعر، مقاله، وبلاگ به دبیرخانه کنگره رسیده است که امید داریم تا پایان مهلت آثار این آمار به هزار اثر برسد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما