وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 10 شهريور 1393 ساعت 16:04   |   کد مطلب: 9263
جشنواره دو بیتی سرایان رضوی در همدان برگزار شد
دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با عنوان جشنواره دو بیتی سرایان شعر رضوی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همدان آغاز به کار کرد.

ودر متن پیام زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:" خدا را سپاس می گوییم که ایران در پناه علم رضوی با یکپارچگی و اتحاد از گزند این فتنه ها مصون مانده و مردم فهیم و فرهنگ پرور کشور با درایت و دقت جز به تعالی میهن و فرهنگ و آیین خویش نمی اندیشند.

بی تردید جشنواره امام رضا (ع) نهال طیبه ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه سار آن هزاران ادیب و هنرمند سربرآوردند که هر کدام مایه افتخار این مرز و بوم هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این آیین از ارسال یک هزار و 600 اثر به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور خبر داد و گفت: هشت اثر برتر و هشت اثر نیز قابل تقدیر معرفی شده است.

ˈفاضل عبادیˈ افزود: این آثار با مضامین سیره پاک و زندگی امام رضا (ع)، صفات امام رضا (ع)، کرامات و جلوه های فرهنگ رضوی در قالب علم، شفا و مهربانی امام هشتم شیعیان تهیه شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ رضوی و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار فرهنگ به نام امام رضا (ع) عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان رزن نیز در این آیین گفت: امام رضا (ع) در دوره زندگی خود با خلیفه باسواد و سیاستمداری نظیر مامون مواجه شد که مجبور شد برای تحقق اهداف شیعیان ولایتعهدی آن را بپذیرد.

حجت الاسلام ˈحسن طاهریˈ افزود: دوره ولایتعهدی امام رضا (ع) مجالی برای ایشان بود تا کار فرهنگی کرده و به مطالب علمی و ارشاد مردم بپردازد.

وی در ادامه گفت: محبت به امام رضا (ع) در کشور به وفور زیاد است و باید نسبت به معرفت این امام همام نیز در جامعه کار شود.

دیدگاه شما