وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 10:32   |   کد مطلب: 9677
همدان قطب اصلی پرورش اندام در کشور
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان همدان گفت: ورزش پرورش اندام از رشته های محبوب در بین جوانان همدانی است و هم اکنون 10 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در سطح این استان فعالیت دارند.

مرتضی خدابنده لو’ در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بیش از ۱۲۰ باشگاه خصوصی در استان مختص رشته پرورش اندام فعال است و در مجموع ۶۰۰ مربی کار آموزش ورزشکاران این رشته را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان های سالم در توسعه ورزش پرورش اندام است، گفت: خوشبختانه با برگزاری دوره های آموزشی و نظارت دقیق بر عملکرد باشگاه ها، همواره در راستای جلوگیری از گرایش جوانان به مواد نیروزا و مکمل های غیرمجاز اقدام می کنیم.

وی اظهار کرد: با همکاری هیات پزشکی ورزشی استان همدان بازدیدهای مستمر از باشگاه ها داریم تا بتوانیم ضمن فرهنگ سازی توسعه ورزش سالم در بین ورزشکاران، شرایط تمرینی آنها را تحت کنترل قرار دهیم.

خدابنده لو در ادامه با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید زیر نظر مربی آگاه و دارای علم این رشته آموزش داشته باشند، گفت: مربیان فعال می بایست با علم آناتومی و فیزیولوژی بدن آشنا باشند تا بتوانند به صورت صحیح تمرین های بدنسازی را انجام دهند.

وی با اشاره به خاصیت پرداختن به ورزش بدنسازی، خاطرنشان کرد: براساس آمارها هم اکنون بیش از ۹۵ درصد ایرانیان دارای ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی هستند و این موضوع با درصد کمتری در تمام دنیا وجود دارد اما استفاده از علم بدنسازی مشکلات ناهنجاری عضلانی را حل می کند و تناسب اندام را برای فرد به وجود می آورد.

وی یادآور شد: هیات بدنسازی و پرورش اندام استان همدان همه ساله دوره های آموزشی را برای ورزشکاران و مربیان این رشته برگزار می کند تا ضمن آشنایی با نحوه تمرینات مناسب، از اهمیت پرداختن به این رشته به صورت اصولی اطلاع یابند.

همدان یکی از قطب های اصلی در پرورش قهرمانان ملی، آسیایی و جهانی در رشته پرورش اندام است.

دیدگاه شما