وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 ساعت 09:59   |   کد مطلب: 9668
 پیش بینی تویسرکانی ها از “پرسش مهر” رئیس جمهور
پیش بینی تویسرکانی ها از “پرسش مهر” رئیس جمهور رنگ و بوی فرهنگ و اقتصاد دارد.

 سال گذشته رئیس جمهور با طرح پرسش مهر سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان گفت: اگر پدر شما رئیس جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می کنید که بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی اجتماعی جامعه ایران بگستراند؟

اینک در آستانه سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۳ برخی از تویسرکانی ها پیش بینی های قابل توجهی از طرح “پرسش مهر” رئیس جمهور دارند.

لعیا به کلاس دوم متوسطه می رود، او می گوید: حدس می زنم پرس مهر امسال رئیس جمهور در حوزه فرهنگ باشد و اینکه چگونه اقشار مختلف مردم می توانند با حفظ فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی در مقابل تهاجمات فرهنگی همه جانبه دشمنان نظام ایستادگی کنند.

خانم بیات معلم است او نیز می گوید: سوال روحانی در حوزه اقتصاد است و اینکه چه اقداماتی در زمینه تقویت اقتصاد داخلی می توان انجام داد تا توسعه ای پایدار داشته باشیم؟

آقای بختیاری مغازه دار است و گفت: احتمال می دهم سوال رئیس جمهور این باشد؛ برقراری عدالت اجتماعی به دور از هر گونه افراط و تفریط چگونه حاصل می شود؟

آقای الوندی که استاد دانشگاه است نیز اظهار کرد: مسئولان مربوطه برای کاهش مفاسد اقتصادی و حذف مدیران نالایق به دور از جبهه گیری های سیاسی و در راستای مدیریت جهادی چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟

نرگس، خانم خانه داری است که سه دانش آموز دارد، او می گوید: من دو دختر و یک پسر دارم که از موبایل های من و یا پدرشان استفاده می کنند، شاید سوال رئیس جمهور مربوط به تأثیر ماهواره، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهایی همچون وایبر، واتس آپ و تانگو باشد و اینکه چگونه می توان جامعه را از خطرات خاموش این گونه ابزارهای دشمن آگاه کرد؟

آقای رضایی معلم بازنسشته است او نیز ابراز کرد: برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و ادامه دادن راه شهدا و امام و تبعیت از منویات رهبری چگونه باید در مجامع بین المللی حاضر شد به گونه ای که با یک نرمش قهرمانانه عقب نشینی نداشته باشیم به ویژه در بحث مذاکرات هسته ای و دفاع از حقوق حقه مردم ایران اسلامی؟

روشنک امسال سال اول دانشگاه خود را تجربه می کند، او به خبرنگار رودآور گفت: به نظرم سوال رئیس جمهور شاید این باشد که اگر رئیس جمهور بودم برای مشکل معضل بیکاری و عدم تناسب مشاغل و رشته های دانشگاهی چه فکری می اندیشیدم؟

احمد کارمند یکی از ادارات تویسرکان است او نیز عنوان کرد: آزادی بیان و آزادی پس از بیان را چگونه تعریف می کنید تا در عین قانونمداری جامعه ای پویا داشته باشیم؟

رویا دانش آموزش سال چهاررم دبیرستان است که می گوید: راه رسیدن به جامعه جوان، سرزنده، ولایتمدار، مذهبی، پویا و امیدوار چیست؟

حال باید منتظر ماند فردا حسن روحانی همزمان با آغاز سال تحصیلی چه سوالی را به عنوان “پرسش مهر” مطرح می کند.

پرسش‎‌های مهر سیدمحمد خاتمی؛ رئیس جمهور دولت هفتم و هشتم

پرسش مهر ۱

۱- اهمیت قانونمندی و احترام به قانون چیست؟

۲- راه‌کارهای استقرار امنیت و راه‌حل‌های عملی برای بیرون راندن بیگانگان از منطقه) با هدف پرورش و روحیه مسئولیت پذیری، مشارکت جویی و تحقیق و پرسش‌گری و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان و نوجوانان و حضور پر نشاط و جدی در عرصه فعالیتهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چیست؟

 

پرسش مهر ۲

۱) دین و آزادی در قانون اساسی که روح ملت و اساس وحدت ملی است، چه جایگاهی دارد؟

۲) با گفت‌و گوی تمدن‌ها چگونه می‌توانیم جهانی زیباتر و انسانی‌تر بسازیم؟

 

پرسش مهر ۳

۱) راز و رمز انحطاط تمدن بزرگ ایران اسلامی و طرز تلقی منفی جهان نسبت به آن چیست؟

۲) انقلاب اسلامی در گشودن راه رهایی از این نگون‌ساری چه نقشی داشته است؟

۳) برای رساندن کشور و ارتقای ملت به جایگاه شایسته و واقعی خود در جهان امروز و تاریخ چه باید کرد؟

 

پرسش مهر ۴

۱-  در جهان به هم پیوسته امروز چگونه می‌توانیم با پرهیز از تنش‌های جهانی و دستیابی به پیشرفت‌ همه جانبه و پایدار، هویت دینی و ملی خود را حفظ کرد؟

۲- موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از ترور و جنگ در عرصه‌ جهانی چیست و مبارزه با آنها و حرکت به سوی صلح مبتنی بر عدالت چگونه میسر است؟

 

پرسش مهر ۵

نسبت رشد عقلانی، آزادی، برابری و اخلاق در نظام داد بنیاد مهدوی مورد انتظار ما چگونه است و آگاهی و اراده آدمی در رسیدن به این نظام چه نقشی دارد؟  مهدویت در ادیان الهی به ویژه یهودیت، مسیحیت و دین زرتشت چگونه است؟ از نهضت مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب بزرگ اسلامی چه درسهایی می آموزیم؟ ملت رشید ایران چه می خواست و به کجا رسید؟ اصلاحات د ر۱۵۰ سال اخیر کشور ما تاکنون چه نقشی داشته است و موانع و دستاوردهای آن چگونه بوده است؟

 

 

پرسش‎‌های مهر محمود احمدی‌نژاد؛ رئیس جمهور دولت نهم و دهم

 

پرسش مهر ۶

چرا عدالت زیباست و رابطه عدالت با پیشرفت کشور چیست؟ رابطه عدالت با همدلی و همبستگی مردم چگونه است؟ موانع گسترش عدالت در کشور چیست و چه کسانی از برقراری عدالت نگرانند؟ مصادیق و زمینه‌های عدالت در حوزه آموزش و پرورش کدام است و در تعلیم و تربیت چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟

 

پرسش مهر ۷

ملت ایران به عنوان پیروان آن حضرت پرچمدار مهر و عشق‌ورزی و اکنون دانش‌آموزان عزیز ما بگویند که نقش مهرورزی در پیشرفت و تعالی جامعه، برپایی عدالت، ایجاد وحدت اتحاد بین امت و ایجاد جامعه پیشرفته و نمونه چیست؟
 
چگونه همدیگر را دوست داشته باشیم، موانع محبت و مهرورزی چیست و چه کسانی نمی‌خواهند دوست، یار و عاشق یکدیگر باشند؟

 

پرسش مهر ۸

۱- عواملی که ما را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار میدهد چیست؟

۲- عوامل پیشرفت، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست و چه چیزهایی مانع پیشرفت ماست؟

۳- موانع پیشرفت کدامند و چه کنیم تا با سرعت به سمت قله ها حرکت کنیم؟

 

پرسش مهر ۹

چه کنیم که خدمتگزار خوبی باشیم . راههای خدمتگزاری چیست ؟ چگونه باید خدمت کرد؟ چه عواملی دست به دست هم بدهند که روحیه خدمتگزاری درجامعه گسترش پیدا بکند؟ فواید و نتایج خدمتگزاری چیست؟ تاثیر خدمتگزاری روی فرد خدمتگزار چگونه است؟ تأثیرخدمتگزاری روی محیط اجتماعی ، روی منافع و مصالح یک ملت و در بسط فرهنگ مهرورزی و خدمتگزاری چیست؟ وظیفه آموزش و پرورش در این رابطه چیست؟ وظیفه دولت و مسوولین ، وظیفه رسانه ها و اصحاب فرهنگ و تبلیغات در گسترش فرهنگ خدمتگزاری چیست ؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری در بین آحاد مردم، یک کشور و یک ملت می تواند به قله های سعادت برسد ؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری ، مشکلات جامعه برطرف می شود ؟ آیا بدون روحیه خدمتگزاری فاصله ها و تبعیض ها و محرومیت ها برطرف خواهد شد ؟ سوال این است که چگونه خدمتگزار خوبی برای جامعه باشیم ؟ دانش آموزان چه می توانند بکنند ، چگونه می توانند به کشور، ملت و خانواده شان خدمت کنند ؟ جامعه فرهنگی ما چه می‌تواند بکند و همین طور بقیه اقشار؟

 

پرسش مهر ۱۰

رابطه علم با رشد، کمال و پیشرفت انسان چیست؟ آیا می‌توان بدون علم به مراتب کمال انسانی دست یافت؟

پیامبران از چه طریقی راه کمال را در برابر انسان ها قرار دادند؟ و رابطه علم و انسانیت چه طور است؟

 

پرسش مهر ۱۱

تصویری که از آینده ایران در ذهن شماست، چیست و دوست دارید ایران به کجا برسد؟

 

پرسش مهر ۱۲

اهداف شما چیست و برای زندگی، مکتب و جامعه خود چه برنامه‌ایی دارید؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما