وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 17 شهريور 1393 ساعت 12:16   |   کد مطلب: 9378
همدانی‌ها از پرسش مهر رئیس جمهور استقبال نکردند
نزدیک به یک سال از طرح پرسش مهر 14 گذشته، اما تاکنون وزارت آموزش و پرورش آمار دقیق شرکت‌کنندگان و اسامی برگزیدگان را اعلام نکرده است.

به گزارش نافع، اول مهر 92 بود که حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س)منطقه 18 تهران پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی گفت:" همه ساله در چنین روزی پرسش مهری مطرح می‌شود که سئوال من از دانش آموزان این است که اگر پدرشان رئیس جمهور باشد چه اقدامی را برای اعتدال و میانه‌روی در زندگی اجتماعی جامعه ایران توصیه می‌کنند؟"

حال نزدیک به یک سال از پرسش رئیس جمهور گذشته، اما وزارتخانه خبری در این‌باره منتشر نساخته است درحالیکه هر سال برگزیدگان اعلام و تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید تجلیل می‌شدند.

نکته جالب توجه اینکه بنابر اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ظاهرا همدانی‌ها استقبال چندانی از پرسش آقای رئیس جمهور نکرده و تعداد کمی از دانش‌آموزان و فرهنگیان به آن پاسخ داده‌اند.  

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش در این‌باره به خبرنگار ما گفت: هر سال مسابقه پرسش مهر در 50 رشته هنری مانند آوایی- نمایشی و هنرهای دستی- تجسمی، آثار ادبی و بخش فرهنگی مانند مطالعه و تحقیق، وبلاگ‌نویسی و نشریه الکترونیک برگزار می‌شد، اما پارسال بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش تنها دو بخش شعر و داستان تعیین شد.

سیدمهدی موسوی‌فاخر افزود: در کل استان همدان 25 نفر در این مسابقه شرکت کردند که تعدادی از آن‌ها دانش‌آموز و برخی دیگر از فرهنگیان بودند.

وی اعلام کرد: پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه استانی، اسامی 5 برگزیده 2 ماه پیش به وزارتخانه ارسال شد که تاکنون خبری در این مورد منتشر نشده است.

موسوی‌فاخر اظهارداشت: پس از طرح پرسش رئیس جمهور در ابتدای مهر، دستورالعمل آن از طرف دبیرخانه استانی به 19 منطقه و شهرستان اعلام شد و آن‌ها نیز به نوبه خود به مدارس اعلام کردند که آثار تا پایان آذر از سطح آموزشگاه‌ها جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: تا 15 اسفند نیز آثار در سطح ادارات جمع‌آوری شده و اردیبهشت به دبیرخانه استانی ارسال شد که پس از بررسی، آثار برگزیده به تهران ارسال شد.

ظاهرا سخت‌بودن موضوع سئوال و محدود بودن تعداد رشته‌ها از دلایل کاهش شرکت‌کنندگان در این رقابت بوده، اما نباید فراموش کرد که پرسش رئیس جمهور از نگاه سیاسی و حزبی برخوردار بوده و ظاهرا به مذاق مخاطبان چندان خوش نیامده است.

شاید بهتر باشد در آغاز سال تحصیلی، پرسش‌هایی مطرح شود که برای همه قابل فهم بوده و به جای رنگ و بوی سیاسی به پیشرفت و رونق مملکت کمک کند.

گزارش از سمیه مظاهری

دیدگاه شما