وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 30 شهريور 1393 ساعت 09:48   |   کد مطلب: 9614
استاندار همدان در گفتگو با نافع:
همدان شاهراه علمی و فناوری غرب کشور می‌شود
استاندار همدان در گفتگو با نافع: همدان شاهراه علمی و فناوری غرب کشور می‌شود
همدان با برخورداری از توانمندی‌ها و زیرساخت‌های مناسب می‌تواند شاهراه علمی و فناوری غرب کشور باشد.

به گزارش نافع، استاندار همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: این استان به دلیل برخورداری از مراکزی چون پارک علم و فناوری، شهرک علمی و منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های نوین که به زودی ایجاد خواهد شد؛ می‌تواند قطب علمی غرب کشور باشد.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به ابلاغیه اخیر مقام معظم رهبری درخصوص سیاست‌های کلی علمی و فناوري افزود: این ابلاغیه بسیار حائز اهمیت است زیرا راه رسیدن جهان اسلام به قله‌های علمی و فناوری در آن نهفته و مسیر پیشرفت ترسیم شده است.

وی با تأکید بر مسئله دانش پیش از انجام هر کار تصریح کرد: در جهان امروز همه تلاش‌ها و برنامه‌های اقتصادی باید دانش‌محور باشد تا به نتیجه و هدف مطلوب برسد.

نیکبخت بیان کرد: امروز بیش از هر زمان به دانش تنظیم‌شده و سیاست‌گذاری شده و براساس نقاط ضعف و قوت نیاز است تا بتوان قله‌های علمی را فتح کرد و این مهم در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به خوبی ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه همه شقوق و شاخه‌های علمی را دربر می‌گیرد، اظهارداشت: همه باید برای تحقق این سیاست‌ها که به تعبیر مقام عظمای ولایت "جهاد علمی" نام دارد؛ تلاش کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای نیروی انسانی نخبه و جوانان مستعدی است که باید از این ظرفیت بزرگ برای پیشرفت علمی و فناوری کشور بهره گرفت.

وی با اشاره به سطح بالای همدان از نظر مسائل علمی تصریح کرد: همدان دارای دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر، مدرسان برجسته و 110 هزار دانشجو است که می‌توان پایه و اساس مناسبی برای عمل به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب باشد.

گفتگو از سمیه مظاهری

 

 

 

دیدگاه شما