وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1393 ساعت 22:41   |   کد مطلب: 9560
همزمان با هفته گردشگری امسال:
پنجمین جشنواره گردو در تویسرکان برگزار می شود
پنجمین جشنواره گردو در تویسرکان برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی همدان از برگزاری پنجمین جشنواره های گردو در هفته گردشگری امسال در تویسرکان خبرداد.

به گزارش نافع، ریحان سروش مقدم در گفت و  گو با خبرنگار رودآور با اشاره به اینکه پنجم لغایت یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری شناخته می شود، اظهار کرد: از برنامه های شاخص در این هفته می توان به برگزاری جشنواره های گردو، شیره پزی و آلو در شهرستان های تویسرکان، ملایر و اسدآباد اشاره کرد.

وی با اشاره به قدمت دیرینه استان همدان در زمینه آثار باستانی و میراث فرهنگی و نیز طبیعت بکر این استان، تصریح کرد: گردشگری ورزشی، روستایی، آموزشی و ورزشی برخی دیگر از برنامه های هفته گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه پنجمین جشنواره گردو در شهرستان تویسرکان با حضور مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی برگزار می شود، افزود: جشنواه گردو به عنوان یک حرکت تأثیرگذار در اقتصاد شهرستان و ارتقای کمیت و کیفیت گردوی تویسرکان است.

سروش مقدم گردوی شهرستان تویسرکان را از نظر کیفیت و تولید رتبه اول کشوری و از نظر سطح زیر کشت، رتبه دوم کشور معرفی و ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌ گردو حرکتی در راستای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان و جذب توجهات ویژه مسئولان به توسعه ملی و کیفی محصولات باغی شهرستان به ویژه گردو است.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در این جشنواره معرفی ظرفیت‌های بالقوه تویسرکان به ویژه در بخش کشاورزی و گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه در این مراسم مسابقات گردوتکانی و گردوبازی برگزار می شود، افزود: در این جشن مهمانان با آیین های مرتبط با برداشت گردو و فرایند این محصول با ارزش از دیدگاه شاعران، نویسندگان، مسئولان و هنرمندان صنایع دستی اشنا می شوند.

سروش مقدم عنوان کرد: معرفی توانمندی های کشاورزی، باغداری، گردشگری، صنایع تبدیلی وابسته به گردو و شناساندن شهرستان تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی کشور از اهداف دیگر برگزاری جشن گردو در تویسرکان است.

وی یادآور شد: ویژه برنامه‌های مختلفی نیز برای معرفی بیشتر و بهتر تویسرکان صورت گرفته است که در حاشیه جشنواره ارائه می‌شود و می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر به این شهرستان شود.

دیدگاه شما