وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 08:12   |   کد مطلب: 95
داشتن نگاه شاعرانه یک موهبت الهی است
شاعر خوش ذوق ملایری : اگر کسی می خواهد در باب ائمه معصومین (علیهم السلام) قدم بردارد و در جبهه جنگ نرم مبارزه همه جانبه و مردانه داشته باشد ، به نظر من باید در راه دفاع از حریم ولایت قدم بردارد ، چرا که تجلی ولایت در ولی فقیه است.

به گزارش نافع، مصطفی پورکریمی شاعر بنام شهرستان ملایر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : متولد سال ۱۳۳۹ هستم و پس از پشت سر گذاشتن دوره ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان ، با شرکت در کنکور سراسری در سال ۵۷ به دانشگاه شریف در رشته مهندسی راه و ساختمان راه یافتم که البته با شروع جنگ وقفه ای بین تحصیلم افتاد.

وی گفت : از کودکی علاقه به شعر داشتم ، البته در ابتدا بیشتر شعر نیمایی می گفتم.

پورکریمی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سال بصورت جدی در زمینه شعر فعالیت دارم گفت : با همکاری که با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم ، انجمن ادبی شهریار و پروین ، و انجمن ادبی عاشورا را در سپاه ملایر برپا نمودیم.

وی با تأکید به حضور فرهیختگان در فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم گفت : چند سالی است که در فضای مجازی فعالیت دارم ، وبلاگی با نام « ملایر جُن » راه اندازی نموده ام و اشعار خود را در آن برای مخاطبین ارائه می دهم ، همچنین در سایت ادبی شاعران پارسی زبان نیز عضو بوده و به عنوان یکی از کاربران فعال این سایت ادبی فعالیت دارم.

شاعر توانمند ملایری به سبک شعری خود اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بیشتر از سبک های کلاسیک مثل : غزل ، مثنوی ، رباعی و … استفاده می کنم ، اما گاهی نیز نگاهی به سبک شعر نو و سپید نیز دارم.

پورکریمی با بیان اینکه محتوای اشعار من محتوای آئینی است گفت : اگر کسی می خواهد در باب ائمه معصومین (علیهم السلام) قدم بردارد و در جبهه جنگ نرم مبارزه همه جانبه و مردانه داشته باشد ، به نظر من باید در راه دفاع از حریم ولایت قدم بردارد ، چرا که تجلی ولایت در ولی فقیه است.

وبلاگی با نام « ملایر جُن » راه اندازی نموده ام و اشعار خود را در آن برای مخاطبین ارائه می دهم ، همچنین در سایت ادبی شاعران پارسی زبان نیز عضو بوده و به عنوان یکی از کاربران فعال این سایت ادبی فعالیت دارم.

وی از حضور در جشنواره های شعر خبر داد و گفت : در مسابقات و جشنواره های متعددی شرکت کرده ام و به لطف خدا رتبه هایی کسب کرده ام ، از جمله مسابقه شرح شقایق ، بیداری اسلامی و …

شاعر ملایری با اشاره به اینکه من در حاشیه ی شعر زندگی می کنم گفت : نگاه شاعرانه داشتن یک موهبت الهی است و اگر این نگاه در کنار تکنیک شعر قرار بگیرد ، نتیجه ی آن شعر خوب خواهد شد.

این شاعر خوش ذوق، به روز بودن شاعر و نگاه به جهان امروز داشتن را از ملزومات یک شعر خوب دانست و تصریح کرد : محتوا و زبان شعری در هر دوره ای مربوط به همان دوره است و یک شاعر باید به زیبایی های زبان شعری در زمان خود توجه ویژه داشته باشد.

اگر کسی می خواهد در باب ائمه معصومین (علیهم السلام) قدم بردارد و در جبهه جنگ نرم مبارزه همه جانبه و مردانه داشته باشد ، به نظر من باید در راه دفاع از حریم ولایت قدم بردارد ، چرا که تجلی ولایت در ولی فقیه است.

وی در پایان به شاعران توصیه کرد : کسانی که خداوند موهبت و نعمت شاعری را به ایشان عطار فرموده ، لازم است به تکلیف خود عمل کنند ، و امروز حضور شاعران متعهد در فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم ضروری است.

مصطفی پورکریمی پس از مصاحبه به درخواست خبرنگار پایگاه خبری ملایری ها یکی از اشعار خود را در وصف حضرت زهرا (سلام الله علیها) قرائت کرد :

 

دلم  در این  فضای   مجازی   پریده    با   غزلت

بگو   چقدر  فاصله    دارم    چقدر   تا   غزلت ؟

 

و   من    دوباره    مثال ِ    غــریبه ای   نمی فهمم

در  انتظار ِ  بغض ِ  من   آهی   نشسته  یا  غزلت

 

هزار و  سیصد  و  چندین   هزاره  من   نمی دانم

به  جان ِ عاطفه ها  شعله  می زند  چرا  غزلت ؟

 

تو  را   ســرودم   و  امّا   تو  را  نخوانده   شنیدم

شکست   شاعــــر  آیینه ها ، نـــرو، بیــا   غزلت

 

چنان  شبیه ِ  خودت  هست  شعر تو که می خواند

شبـانه    زائـــری    السّلام   علیک    یا   غزلت

 

به   بُهت ِ   ساکت ِ   پــروانه ها    رسیده ام   بانو

خدای   را   به  کجا  می برد   مرا  کجا  غزلت ؟

برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

سلام خودت را سر کار گذاشته ای آقا...

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت