وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 23 شهريور 1393 ساعت 15:40   |   کد مطلب: 9483
در صورت ارائه نکردن دفاتر حساب
صادرکنندگان و تجار جریمه می‌شوند
صادرکنندگان و تجار درصورت عدم ارائه دفاترحساب جریمه می شوند
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: اگر صادرکنندگان و تجار دفاتر حساب خود را ارائه ندهند جریمه می شوند، البته تعداد آنها در استان همدان اندک بوده و بیشتر شرکت‌های در حوزه سفال هستند.

به گزارش نافع، محمدخلیفه افزود:در روزهای گذشته معاون توسعه تجارت خارجی استان همدان از عملکرد امور مالیاتی استان همدان انتقاد کرده و آنها را عامل فرار تجار و صادرکنندگان از استان همدان شده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از محل کسب درآمد دولت اخذ مالیات است، اظهار کرد: امسال برای استان همدان بیش از 270 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان همدان در نظر گرفته شده که از ابتدای سال تاکنون 100 میلیارد تومان آن محقق شده است.

محمدخلیفه با بیان اینکه این مبلغ شامل ارزش افزوده و مالیات مستقیم می‌شود، افزود: با توجه به زمان باقی مانده از سال امیدوار هستیم بتوان این درآمد مالیاتی مصوب را به طور کامل محقق کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان درباره وضع مالیات بر صادرات استان همدان نیز گفت: صادرات از مالیات معاف بوده و صادرکنندگان زمانی مشمول مالیات می شوند که اظهارنامه صادراتی و دفاتر حساب خود را ارائه نکنند.

معاون سازمان صنعت و معدن استان همدان عنوان کرد:در روزهای گذشته معاون توسعه تجارت خارجی استان همدان از عملکرد امور مالیاتی استان همدان انتقاد کرده و آنها را عامل فرار تجار و صادرکنندگان از استان همدان شده بود.

حسینی گفت: برنامه پنجم توسعه و استاندار همدان بر توسعه اقتصادی در زمینه جهش صادرات غیر نفتی تاکید دارد ولی برخی دستگاه ها در این زمینه همکاری های لازم را ندارند.

وی با اشاره به تاکید استاندار در کارگروه توسعه صادرات  غیر نفتی مبنی بر همکاری با صادرکنندگان افزود: متاسفانه امور مالیاتی استان همدان مالیات های سنگینی برای تجار شهرستان بهار و ملایر وضع کرده و همین امر سبب فرار سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان از استان همدان شده است.

معاون سازمان صنعت و معدن استان همدان عنوان کرد: تجار و صادرکنندگان استان به علت این سخت‌گیری‌ها به سایر استان ها رفته و صادرات خود را از گمرک آن استان‌ها انجام می دهند که یکی از تجار نمونه قزوین اصلیت همدانی دارد.

حسینی با بیان اینکه این امر سبب کاهش آمار صادرات استان می شود، اظهار کرد: امور مالیاتی به علت نداشتن دفاتر سود و زیان توسط تجار این مالیات ها را وضع می‌کند که فشار زیادی به آنها وارد کرده و به نوعی قانون برنامه پنجم توسعه را تفسیر به رأی می‌کند.

دیدگاه شما