وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 17 فروردين 1394 ساعت 12:06   |   کد مطلب: 13761
شهرداری همدان از هتل های پنج ستار هیچ عوارضی دریافت نمی کند
عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه سیستم اداری شهرداری همدان در حمایت از سرمایه‎گذار کند است، گفت: هتل‎های ۵ ستاره از پرداخت عوارض به شهرداری همدان معاف هستند.

به گزارش نافع، محمد تبریزی شهروی در گفت‎وگو با خبرنگار ما، با تاکید بر اینکه بحث گردشگری یکی از اهداف اصلی مسئولان استانی و شهر همدان است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این بخش سبب می‌شود تا سایر بخش‌ها در شهر همدان نیز رونق پیدا کند.

وی درباره امتیازات شهرداری همدان به سرمایه‎گذاران حوزه گردشگری نیز گفت: براساس مصوبه سال 93 شورای شهر قرار شد هتل‌های 5 ستاره از پرداخت عوارض معاف بوده و هتل‌های 4 ستاره درصد کمتری از عوارض شهرداری همدان را پرداخت کنند.

تبریزی شهروی با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات اجرایی یک هتل 5 ستاره در مسیر گنجنامه همدان آغاز شد، تصریح کرد: همچنین کارهای اداری احداث دو هتل دیگر در این مسیر در دست اقدام است که عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می‎شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌های زیرساختی و ماندگار در همدان برای شورای شهر و شهرداری همدان در اولویت است، گفت: احداث فروشگاه‌های بزرگ، هتل، اماکن اقامتی و شهرک‎های فروش لوازم خانگی برای شهرداری همدان در اولویت است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: بحث سرمایه‎گذاری که این روزها نقل هر محفلی شده، جدید بوده و هنوز سیستم اداری شهرداری در انجام امور سرمایه‎گذاری و ارائه تخفیفات هنوز کند است.

تبریزی شهروی اظهار داشت: برخی قسمت‌ها در شهرداری همدان دچار سردرگمی بوده و بر این باور هستند که تخفیف به سرمایه گذاران به معنای صرف نظر کردن از درآمدهای ممکن‌الوصول شهرداری است و این در حالی است که در درازمدت این درآمدها پایدار می‎شود.

وی درباره بودجه سرمایه‎گذاری شهرداری همدان برای سال 94 نیز گفت: این بودجه ردیف جدیدی نبوده و در سال‎های گذشته در قالب سایر اعتبارات دیده می‎شد ولی در سال 94 به عنوان ردیف مستقل در بودجه لحاظ شد.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: برای این بخش 173 میلیارد تومان مصوب شده که در صورت مشارکت بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های بزرگ می‎توان اعلام کرد که بودجه سرمایه‎گذاری شهرداری همدان به هزار میلیارد تومان می‎رسد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما