وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 10:51   |   کد مطلب: 9441
در كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر همدان مطرح شد؛
طرح جامع اطلس فرهنگي همدان تهيه شود
طرح جامع اطلس فرهنگي همدان تهيه شود
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان بر تهيه طرح جامع اطلس فرهنگي شهر همدان تاكيد كرد.

علي رضايي" افزود: لازم است وضعيت موجود حوزه فرهنگي و اجتماعي شهر بررسي شده و نيازمندي هاي اين حوزه ها جهت برنامه ریزی و سیاست گذاری ها احصاء شود.

وي با بيان اينكه مصوبات قبلي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان بايد پيگيري شود، اضافه كرد: با توجه به اينكه در بخش نرم افزاري اعضاي شورا به تنهايي نمي توانند در محتوا سازي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي نقش كاملي را ايفا كنند، بر اين اساس از افراد صاحب نظر در اين حوزه براي حضور در جلسات كميسيون دعوت به عمل خواهد آمد.

رضایي استفاده از نظرات و تجربيات كارشناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگي و اجتماعي را از جمله كارهاي راهبردي شورا برشمرد و اظهار كرد: حضور افراد برجسته و صاحب نظر در غني سازي كميسيون و سياست گذاري شورا كمك خواهد كرد.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به اينكه در انجام مسايل فرهنگي و ورزشي تنها مديريت شهري متولی نيست، افزود: ساير نهادها و دستگاه هاي اجرايي نيز وظايفي در اين حوزه دارند كه مي طلبد با مشاركت آنها با شورا و شهرداري در اين حوزه با قوت بيشتري وارد شد.

وی همچنين با اشاره به ديدگاه های امام خميني(ره)، مقام معظم رهبری، سند چشم انداز 20 ساله، سند پنج ساله و مصوبات مجلس شوراي اسلامي گفت: برنامه های كميسيون فرهنگي و اجتماعي بايد بر اساس اسناد بالادستي باشد.

رضايي اظهار كرد: یکی از وظایف راهبردی شورای اسلامی شهر همدان سیاست گذاری در سبك زندگي اسلامي با هدف تقویت تعلق خاطر شهروندان به محل سکونت و مشارکت مسؤلانه آنان در توسعه، آبادانی و اصلاح رفتار شهروندان بر اساس تعالیم دینی است.

کم توجهی به معماري ايراني اسلامي از جمله مشكلات كشور است

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان هم در اين جلسه با انتقاد از عدم رعايت نمادهاي اسلامي در ساخت و سازها گفت: کم توجهی به معماري ايراني اسلامي از جمله مشكلات كشور است كه پرداختن به اين موضوع در حوزه فرهنگي حائز اهميت است.

"محمدرضا الياسي" با تاكيد بر نهادينه كردن فرهنگ نماد اسلامي ايراني در جامعه اظهار كرد: مي توان در اين زمينه در شهر همدان الگوي خاصي را در ساخت فرهنگسراها طراحي كرد كه علاوه بر يك مركز فرهنگي نمادی براي معرفي شهر نيز باشد.

وی افزود: همچنين بايد در احداث مساجد به معماري اسلامي ايراني توجه شود.

اين جلسه از كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان نخستين جلسه بعد از انتخابات روساي جديد كميسيون هاي شورا بود كه تشكيل شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما