وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 19:49   |   کد مطلب: 14906
طرح هسته‌ای مجلس باید پس از مشورت با شورایعالی امنیت ملی تصویب شود/عدم رعایت برخی ملاحظات شورا درباره این طرح
رئیس مجلس با بیان اینکه طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای باید پس از مشورت با شورایعالی امنیت ملی تصویب شود، گفت: متأسفانه برخی ملاحظات شورایعالی امنیت ملی در طرح هسته‌ای مجلس رعایت نشده است.

به گزارش نافع، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به از دستور کار خارج شدن بررسی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای انتقاد کرد و اظهار داشت: در بند 9 دستور کار هفته گذشته صحن علنی بررسی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای آمده بود.

وی افزود: ماده 146 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌‌گوید اگر گزارش چاپ شده در دستور کار هفتگی صحن علنی درج نشده باشد، فقط با تصویب دو سوم کمیسیون و تأیید هیأت رئیسه قابل درج در دستور کار است و در صورت درج در دستور هفتگی هم قابل تصویب است.

توکلی با بیان اینکه متأسفانه در دستور کار این هفته صحن علنی همان عنوان قبلی درباره طرح هسته‌ای مجلس آمده است، افزود: مردم منتظرند مجلسی که 92 درصد به بررسی با اولویت طرح رأی داده، آن را نهایی کند، بنابراین چرا دستور کار را تغییر دادید؟

توکلی همچنین گفت: وقتی بررسی طرحی در دستور هفتگی چاپ می‌شود طبق آیین‌نامه داخلی اصلا قابل تغییر نیست. این موضوع بسیار دارای اهمیت است و کسی نمی‌توانست آن را تغییر دهد.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر احمد توکلی با بیان اینکه طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در دستور هفتگی مجلس قرار دارد، گفت:‌ موضوع هسته‌ای جزء مسائلی است که به شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود و شورای عالی امنیت ملی نیز درباره اینگونه موارد نظراتی دارد لذا باید اینگونه طرح‌ها با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی به تصویب برسد.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما می‌خواهیم در کشور به یکدیگر کمک کنیم نه اینکه مسئله جدیدی برای کشور بسازیم، تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی یکسری چارچوب‌های مشخصی دارد، ما باید در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشیم چون بحث فروش سیب‌زمینی در کشور که نیست بلکه بحث یک موضوع مهم کشور است.

وی بر همین اساس تأکید کرد: باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشیم، این موضوع در هیأت رئیسه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد درباره طرح هسته‌ای مجلس چارچوب‌های مورد نظر مقام معظم رهبری حتما رعایت شود. لذا تصویب این طرح باید با مشورت با شورای عالی امنیت ملی انجام شود.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی ملاحظاتی درباره طرح صیانت از حقوق هسته‌ای کشورمان دارد که ما این ملاحظات را به نمایندگان مجلس منتقل کردیم اما متأسفانه برخی از این ملاحظات در مجلس رعایت نشده است، ما چون می‌خواهیم با رأی بالایی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای بر صحن علنی تصویب شود، لذا باید به یکدیگر در این زمینه کمک کنیم.

 منبع:دانا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما