وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت 11:25   |   کد مطلب: 15069
شورای نگهبان به وظایف خود عمل کرد؛
قانون انتخابات استانی رد شد
	قانون انتخابات استانی رد شد
بالاخره بعد از ماهها کش و قوس و صرف هزینه و وقت نمایندگان و ایجاد تنش در مردم، طرحی که نمایندگان محترم برای برگزاری انتخابات به صورت استانی تهیه کرده بودند ، توسط شورای محترم نگهبان ردشد.

به گزارش نافع، کورنگ در یادداشت خود نوشت: مدتها بود که دلسوزان نظام هرکدام به شکلی هشدار داده بودند که این طرح مخالف قانون اساسی است و مخالف منافع ملی کشور می باشد اما متاسفانه برخی از نمایندگان اصرار داشتند که علیرغم همه این ایرادات ،طرح مد نظرشان را دنبال کنند. البته شک نداریم که برخی از نمایندگان محترم هم توجیهاتی دراین زمینه داشتند ونیت خیر خواهانه ای داشتند اما واقعیت این است که منافع ملی را نمی توان یک بعدی دید و باید همه ابعاد کلان طرح دیده می شد تا این همه هزینه صرف طرحی نشود که از ابتدا عاقبت آن معلوم بود.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان دراین بازه گفت: این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که مشروح این ایرادات متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، منتشر خواهد شد.

نگاه ملی و فراملی به موضوعات با توجه به شرایط خاص کشورمان و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران روشن است. جمهوری اسلامی ایران کشوری لیبرالیستی یا سوسیالیستی یا پادشاهی نیست که بتوان عده ای سرمایه دار یا نخبه خاص را وارد تشکیلات اساس کشور مانند قوه مقننه نمود و درکناری نشست . این کشور افتخارش این است که همان نقشی که سرمایه داران بزرگ کشور با رای خود ایفا می کنند ،همان نقش را روستا نشینان عزیز ایفا می کنند و اگر فردی یا جریانی را لایق خدمت ندانند به او رای نخواهند داد. تصویب این طرح مساوی بود با ایجاد گسل بزرگ بین مردم یعنی  صاحبان این کشور با مسئولان و طبیعی است که اعضای محتزم شورای نگهبان با درک بالا و اعتقاد و اعتمادشان وتعهدشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی این طرح را تصویب نکنند.

هدف از مجلس شورای اسلام این است که نمایندگان از بطن جامعه به مجلس بروند وآشنا به درد و مشکلات مردم باشند تا حلقه اتصال حاکمیت با مرم خصوصا اقشار پایین جامعه  باشند درحالی که توجیه طرااحان این طرح این بود که انتخاب منطقه ای و مراجعه مردم روستاها وشهرستانها آنها را از امور کلان باز می دارد! جل الخالق چه امر کلانی بالاتر از وصل مردم به حکومت و اعتماد متقابل بین آنها  که امنیت ملی کشور را تضمین می کند.

فرق است بین نمایندگان سنای آمریکا که با هزینه میلیاردی کارتلهای نفتی و شرکتهای بزرگ وسرمایه داران وارد مجلس می شوند وباید منافع آنها را رعایت کنند با نمایندگانی که توسط رای مستقیم مردم روستاها وشهرستانها برگزیده می شوند وتبعا باید به مطالبات مردم پاسخ گویند.

به نوبه خود به عنوان یک ایرانی که تاکنون درچند مورد نقدهایی بر طرح مذکور نوشته وضمن انتشار عمومی آن برای مسئولان ذیربط نیز ارسال شده بود از توجه شورای محترم نگهبان و رد طرح برگزاری انتخابات استانی تشکر می کنم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما