وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 19 مهر 1394 ساعت 20:48   |   کد مطلب: 16693
حکایت اهالی مجلس، حکایت غریبی است، از ابعاد مختلف، مخصوصا آنجا که هر موافق و مخالفی برای به کرسی نشاندن نظرات خویشتن از رهبری انقلاب هزینه می کند که بارها بر نادرست و نامناسب بودن این شیوه تاکید شده است.

به گزارش نافع، روز، یکشنبه همانند بسیاری از روزهای خبرساز مجلس، باز شرایطی پیش آمد که نمایندگان موافق و مخالف مجلس بر آن بودند تا به هر نحوی حرف خود را به کرسی نشانده و رضایت و قناعت دیگران را جلب کنند.
این داستانی همیشگی در مجلس شورای اسلامی است و روالی است که همیشه جریان داشته است.
اما یکی از روش های مجلسیان برای آن که حرف خود را به کرسی بنشانند و یا برای آن که مخالفت خود با دیگران را دلیلی موجه بیابند، استفاده از شیوه نقل قول از رهبر انقلاب به روش های مختلف است. حال فرق نمی کند که موافق موضوعی باشی و یا مخالف.
نمایندگان مجلسی که امروز در مجلس حرف زدند، همه و همه بارها از این جمله استفاده کردند:" همانگونه که رهبر انقلاب فرموده اند...". ارادت نمایندگان مجلس به رهبر انقلاب می تواند جای بسی خوشبختی باشد. اما در دل این ماجرا، حکایت های دیگر ی نهفته است که چنین استفاده هایی از جایگاه رهبری و ولایت، نه تنها مناسب نیست، بلکه اقدامنی ناشایست نیز است. این روند به هیچ وجه مورد رضایت علاقه مندان به ایشان نیست که هر فردی برای تبیین سخن خود، از چنین مقامی هزینه کند.
رهبر انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف، فر مایشات متعددی دارند و هر کدام از این فرمایشات در حوزه های مختلف و در زمانهای مقرر از سوی ایشان بیان شده است. اما این که عده ای پیدا شوند که برای تبیین حرف های خود از این فرمایشات، بهره برداری کنند، نه منصفانه است، نه انسانی و نه مورد رضایت رهبری و شهروندان.
 رهبر معظم انقلاب در جایی مذاکره کنندگان را فرزندان این ملت و این انقلاب توصیف کرده اند. در جایی دیگر خبر داریم که ایشان در دیدار با جانبازان چه مواضعی را در خصوص حضور و نفوذ آمریکا در کشور و نیز مواردی همچون دست دادن با مقامات این کشور، بیان فرمودند.
عقل سلیم مردم و شهروندان هر دو موضوع را به خوبی تبیین کرده و معنای هر دو را خوب می فهمد. اما این که نماینده ای در مقام دفاع از برجام و یا رابطه با آمریکا به بخش اول فرمایشات رهبری توجه می کند و آن را بیان می دارد، و نیازی به بیان موضوع دوم نمی بیند، معلوم است که به دنبال استفاده و سوء استفاده از فرمایشاتی است که در موقعیت های کاملا شناخته شده بیان شده است.
اتفاق جالب تر آن که شهروندان و کسانی که مذاکرات مجلس را گوش می دهند، به خوبی می دانند و می فهمد که نماینده محترم، چه نامحترمانه، حرمت فرمایشات و مواضع رهبری را می شکند و چگونه از این مواضع به نفع خود استفاده می کند.
در طرف دیگر نیز ماجرا به همین شکل است و هستند افرادی که در جناح دیگر، اما به گونه ای مشابه باز از مواضع رهبری سخن می گویند و از آن به نفع خویشتن و جناح سیاسی شان بهره برداری می کنند که هر دو طرف، ناجوانمردانه گام بر می دارند.
کاش شرایطی مهیا می شد که نسبت دادن اظهارات شخصی به رهبری و هزینه کردن از این مقام گرامی، در مجلس و هر نهاد دیگر قدغن می شد. کاش هیات رییسه محترم مجلس و یا قوه محترم قضائیه به سویی حرکت کند که راه را بر چنین حرکت هایی بسته و اجازه ندهند، حرمت های والا، در لابلای اظهارات مختصر و نه چندان مفید، فنا نشود.
کاش این اتفاق بیفتد.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما