وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1393 ساعت 11:39   |   کد مطلب: 9398
معاون تربیت بدنی آموزش و پروش همدان:
بیشتر مشکلات جسمی دانش‌آموزان از کم‌تحرکی است
 ۷۰ درصد دانش‌آموزان همدان از ناهنجاری جسمی رنج می‌برند
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پروش همدان گفت: بیشتر مشکلات جسمی دانش‌اموزان ناشی از کم‌تحرکی، میز و نیمکت‌های غیر استاندارد و کیف‌های سنگین است .

به گزارش نافع، عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اجرای طرح کوشا در همدان اظهار کرد: تا کنون برای بسیاری از افراد این موضوع جا نیفتاده که تربیت بدنی به عنوان یک درس است که در جایگاه خود باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح کوشا در سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه بالای 70 درصد دانش‌آموزان در مدارس از ناهنجاری‌های جسمی رنج می‌برند اجرای طرح کوشا در مدارس ضروری است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پروش همدان ابراز کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان به ویژه در سطح ابتدایی که در سنین پایین و شکل گیری فیزیک بدن هستند هر روز وزن زیادی را در کوله یا کیف مدرسه با خود همراه می‌کنند و در کنار این موضوع در سر کلاس بر روی میز و نیمکت‌های غیر استاندارد می‌نشینند که این مسئله باعث تغییر شکل ساختار بدنی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: این خمودگی سبب شده تا کارایی و یادگیری درس در کلاس برای دانش‌آموزان پایین باشد که با مطالعه کارشناسان آموزش و پرورش اجرای طرح کوشا در مدارس و در سر کلاس درس الزامی شده و برای مقاطع ابتدایی و متوسطه اجرا می‌شود.

جعفری ابراز کرد: طرح کوشا با نام طرح( کلاس، ورزش، شادابی) برای اجرا نیاز به هماهنگی معلمان مدارس دارد تا بتوانند با صلاحدید خود زمانی که دانش‌آموزان در کلاس خسته می‌شوند به مدت سه دقیقه حرکات ورزشی اجرا کنند.

وی افزود: برای اجرای طرح کوشا در کلاس‌ها معلمان به صورت کامل توجیه شدند تا بتوانند فضای شادابی و نشاط را در کلاس اجرا کرده و سطح یادگیری و کیفیت بخشی را افزایش دهند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پروش همدان بیان کرد: بیشتر مشکلات جسمی دانش‌اموزان ناشی از عدم تحرک کافی، ورزش نکردن، میز و نیمکت‌های غیر استاندارد و کیف سنگین و غیره است که در بلندمدت منجر به مشکلات درد‌های کمر و گردن می‌شود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم تربیت بدنی را به عنوان یک درس در مدارس جا بیندازیم تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح‌های موفق فضای شادابی و نشاط را در بین دانش آموزان ایجاد کرده و محیط سالمی را برای آنان مهیا کنیم.

دیدگاه شما