وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 شهريور 1393 ساعت 08:48   |   کد مطلب: 9241
 آموزش قالیبافی یکی از روشهای موفق سیاست توانمند سازی است
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: آموزش قالی‌بافی علاوه بر هنر آموزی در بعد استقلال معیشتی نیز آن‌ها را مدد می‌رساند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در بازدید از کارگاه قالی بافی کمیته امداد شهرستان تویسرکان اظهار کرد: ایجاد کارگاه قالی بافی در راستای توانمندسازی دختران بازمانده از تحصیل و زنان سرپرست خانوار یکی ازراهکارهای اجرایی برای تحقق توانمندسازی خانواده های نیازمند است که آموزش قالیبافی علاوه بر آموزش هنر قالیبافی به جامعه هدف در بعد استقلال معیشتی نیز آنها را مدد می رساند.

علی نامدار افزود: نهاد مقدس کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور امروز نیز با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری به قله رسیده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تصریح کرد: این نهاد با ایجاد حلقه های فکری و رویکردهای جدید علمی در کنار ارائه خدمات هدفمند و مطلوب با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی، شادابی، نشاط و امید به زندگی را به خانواده های آسیب دیده را بازگردانده و ذائقه آنان را از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس ولائی شیرین تر می کند.

نامدار با شاره به اینکه این نهاد تلاش می کند خانواده آسیب دیده و دهک های کم درآمد جامعه را که به دلیل نیاز مالی و معیشتی تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند را با ارائه بسته های حمایتی هدفمند به تعادل و توانمندی برساند، در واقع به جای ماهی دادن ماهیگیری را به جامعه هدف خویش آموزش دهد.
وی افزود: کمیته امداد قطعه ای از قطعات منظومه نظام اسلامی است که به نیابت از ولی به خانواده های آسیب دیده کمک می رساند نقش خیران برای رفع مشکلات مددجویان این نهاد و اقشار آسیب پذیر بسیار تأثیرگذار است و امروزه بسیاری از گره های زندگی مردم به دست افراد خیر و شما بزرگواران برطرف می شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان عنوان کرد: کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع نیازهای محرومان در جامعه نیست بلکه برای کاهش فقر نیاز است تا دستگاه ها و افراد خیر به این نهاد کمک کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما