وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت 11:44   |   کد مطلب: 9161
معاون کمیته امداد کشور در همدان:
صد هزار دانشجوی کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند
معاون کمیته امداد کشور در همدان:صد هزار دانشجوی کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند
هم‌اکنون 100 هزار دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) درحال تحصیل هستند.

به گزارش نافع، معاون امور فرهنگي كميته امداد امام خميني(ره) كشور با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد 72 هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و علمی،کاربردی درحال تحصیل هستند.

اکبر میرشکار افزود: 28 هزار دانشجو نیز در دانشگاه‌های دولتی کشور در حال تحصیلند که ماهانه 250 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:340 هزار نفر از دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با حمایت این سازمان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 350 دانشجوی مقطع دکتری تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: نشست‌های علمی و دانشجویی نیز برای دانشجوان برگزار می‌شود و دانشجویان از خدمات مختلف فرهنگی و آموزشی بهره‌مند هستند.

میرشکار با بیان اینکه 340 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان زیرپوشش کمیته امداد در بدنه نظام قرار گرفته‌اند، گفت: حدود 920 نفر از این دانشجویان نخبه بوده که 250 نفر از آن‌ها عضو بنیاد ملی نخبگان و 69 نفر عضو مخترعان هستند.

وی اظهارداشت: 98 خوابگاه شبانه‌روزی در سراسر کشور برای حمایت از دانش‌آموزانی که در معرض خطر بازماندن از تحصیل بودند؛ ساخته شده که یک مورد آن در همدان فعال است.

میرشکار با اشاره به برنامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان از طریق تحصیل افزود: در حال حاضر 40 هزار دانش‌آموز شناسایی شده‌اند که خدمات فرهنگی دریافت کرده و حداقل نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیز در طول سال تحصیلی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مراقبت‌های تحصیلی و تربیتی از اقدامات دیگر این دستگاه است، تصریح کرد: 60 هزار نفر از افراد آموزش و پرورش به عنوان رابط فرهنگی مدارس دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد در مدارس را مورد حمایت قرار داده و مراقبت می‌کنند.

میرشکار با بیان اینکه هر سال از بین دانش‌آموزان تعدادی در آزمون‌های سراسری حائز رتبه‌های تک رقمی، دورقمی و سه رقمی می‌شوند، گفت: سال گذشته 100 نفز ار دانش‌آموزان زیر پوشش رتبه‌های تک، دو و سه رقمی کسب کرده و 740 نفر نیز به عنوان نخبه شناسایی شده‌اند که در طول سال علاوه بر خدمات معمول خدمات خاص نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح بازمهندسی کلان در حوزه آموزشی تصریح کرد: 747 نفر روحانی، 400 نفر مشاور و هزار نفر مربی به صورت افتخاری در کل کشور مسئولیت برنامه‌های آموزشی کمیته امداد را برعهده دارند.

میرشکار با بیان اینکه در سال 89 تعداد 217 هزار بی سواد در کشور شناسایی شد، عنوان کرد: تا کنون 100 هزار نفر از این تعداد باسواد شده‌اند و در برنامه داریم که تا پایان امسال نیز 40 هزار نفر دیگر در کشور از این آمار باسواد شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 671 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای امدادی بهره‌مند شدند، اظهار کرد: تعداد 5 هزار و 342 نفر از  150 نفر از زنان مطلقه زیر پوشش کمیته امداد در کشور  سال گذشته با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای مجدد ازدواج کردند.

میرشکار با شاره به طرح "حج فقرا" در زمینه اعزام مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، تصریح کرد: در این زمینه 500 هزار نفر مددجو داریم و بنا داریم که امسال 100 هزار نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم که هزینه هر فرد 300 هزار تومان است.

وی، همچنین از راه‌اندازی شبکه تسهیل‌گران ازدواج خبر داد و گفت: فرهنگ ازدواج به‌هنگام از اهداف این طرح است.

میرشکار با بیان اینکه امداد در حوزه فرهنگی یکی از اقدامات مهم، اساسی و تاثیرگذار است اظهار کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد خدمات فرهنگی و آموزشی در قالب سه برنامه مجزا انجام می‌شود.

 

دیدگاه شما