وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 16:16   |   کد مطلب: 9152
اعزام زائران حج تمتع استان از فرودگاه همدان
مدیرکل حج و زیارت استان همدان گفت: امسال هزار و ۶۲۹ زائر و عوامل خدماتی از همدان در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

محسن ساغرچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد جمهوری اسلامی انقدر مثبت بوده که در 5 سال اخیر خیل مشتاقان زیادی به حج را داشتیم، به طوری که در این راستا در مدت یک ماه در حدود 5 میلیون زائر برای حج عمره ثبت نام کردند و این در حالی بود که 2 میلیون نفر پیش بینی شده بود.

وی، همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار نفر در صف انتظار برای اعزام به حج تمتع هستند، عنوان کرد: با ساختاری که جمهوری اسلامی در برنامه ریزی دقیق برای حج دارد، ثبت نام‌ها در یک ماه انجام شد و برای رضایت مردم همه افراد را برای عمره ثبت نام کننده تلقی کرد به طوری که ما با یک جمعیت خوبی روبه‌رو هستیم که همه متقاضی اعزام هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان افزود: عملکرد سازمان حج و زیارت به اعتراف مسئولان عربستان صعودی انقدر مثبت بوده که به دنبال این هستند که از سیستم خدمات رسانی سازمان حج و زیارت ایران بهره‌مند شوند، چرا که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست خدمات رسانی در تمامی حوزه‌های اسکان، حمل و نقل، پذیرایی و غیره را در بین کشور‌های مختلف کسب کرده است.

ساغرچی ابراز کرد: با توجه به عملکرد سازمان حج و زیارت، با هماهنگی که هر ساله وجود دارد اسکان ورزرو هتل‌ها یک سال زودتر انجام می‌شود و همین امر سبب کاهش هزینه‌های خدماتی برای زائران می‌شود و ما نسبت به سایر کشور‌ها در بحث اسکان و حمل و نقل و غیره یک سوم هزینه را پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت ایران با برنامه ریزی دقیق و رزرو به موقع هتل‌ها توانسته صرفه جویی خوبی در هزینه ها داشته باشد و این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت ارز هیچ گونه افزایش قیمتی برای خدمات دهی به زائران نداشتیم.

ساغرچی با اشاره به اجرای طرح انطباق برای نخستین بار در سازمان حج و زیارت عنوان کرد: طرح انطباق سازمان حج و زیارت طرحی است که در قالب این طرح 60 پزشک زن از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند و در آنجا 7 درمانگاه برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است که به زائران خانم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان افزود:  از دیگر کار‌های انجام شده سازمان حج و زیارت کشور، تقسیط ودیعه حج بود که مابقی پرداختی زائر در دو قسط دریافت شده و این امر به زائران کمک زیادی می‌کند.

ساغرچی اظهار کرد: تعداد ایستگاه‌های پروازی ایران برای اعزام زائران به حج امسال به 18 ایستگاه افزایش پیدا کرده چرا که ایستگاه‌های پروازی همدان و زنجان نیز به این ایستگاه‌ها اضافه شده است.

وی افزود: با رایزنی حج و زیارت و بانک ملی مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان از محل سپرده‌ها به حساب زائران واریز شد.

ساغرچی بیان کرد: همچنین امسال از اقدامات خوبی که صورت گرفته این است که مسئولان  حج و زیارت سازمان 35 هتل در عربستان را به دلیل خدمات دهی پایین و بی کیفیت از گردونه خدمات دهی به زائران ایرانی خارج کردند.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان با اشاره به تعدا زائران اعزامی به حج تمتع از استان همدان عنوان کرد: امسال هزار و 629 نفر زائر و عوامل خدماتی و 3 پزشک از استان همدان در قالب 11 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

ساغرچی ابراز کرد: امسال برای نخستین بار اعزام زائران حج تمتع از فرودگاه همدان صورت می‌گیرد که این اعزام‌ها در قالب 4 پرواز پهن پیکر و از 30 شهریور ماه انجام می‌شود.

وی افزود: اعزام مجدد به حج عمره از نیمه ماه صفر انجام می‌شود و اولویت‌های ثبت نامی تا 350 است که در صورت تکمیل نشدن از اولویت‌های بالاتر استفاده می‌شود.

ساغرچی ابراز کرد: درباره اعزام زائر به کشور سوریه نیز در حال حاضر به دلیل شرایط امنیتی و نظامی سوریه اعزامی انجام نمی‌شود.

ویعنوان کرد: برای روز‌های عرفه، اربعین و غیره که اعزام به کربلا باشد برنامه ریزی‌هایی کردیم اما در حال حاضر اعزام به صورت هوایی و از فرودگاه امام خمینی(ره) از تهران صورت می‌گیرد.

دیدگاه شما