وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 14:36   |   کد مطلب: 9145
۲۶۰ هزار جلد کتاب در ‌نمایشگاه سراسری کتاب همدان عرضه می‌شود
مدیرکل ارشاد استان همدان گفت: در نهمین دوره نمایشگاه سراسری کتاب ۲۵ هزار عنوان کتاب در ۲۶۰ هزار جلد عرضه می‌شود.

، فاضل عبادی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در همدان با حضور معاون وزیر ارشاد، مسئول نمایشگاه های فرهنگی وزارت ارشاد و سایر مسئولان استانی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب به مطالبه‌ای عمومی در بین استان ها تبدیل شده و در راستای دولت تدبیر و امید این نمایشگاه در مراکز استان ها برگزار می‌شود که امید است محلی برای تبادل فکر و اندیشه قرار گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه ملی با هدف، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان به کتاب های تازه نشر شده، فراهم آوردن بستری به منظور جمع‌آوری کتاب‌های جدید سراسر کشور و افزایش آگاه سازی عمومی مردم در همدان دایر است.

عبادی با اشاره به اینکه این نمایشگاه همزمان با شصتادمین نمایشگاه کتاب استانی در همدان برپا شد، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه 25 هزار عنوان کتاب در 260 هزار جلد برای استفاده عموم علاقمندان و بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 508 ناشر برجسته از سراسر کشور در 260 غرفه این نمایشگاه حضور دارند و کتابهای تازه نشر شده و مفید را با حداقل 30 درصد تخفیف به مردم عرضه می‌کنند.

عبادی با اشاره به برگزاری برنامه‌های جانبی و راه اندازی غرفه‌های سرگرم کننده و غیره علاوه بر فروش کتاب، افزود: برپایی کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب، راه اندازی غرفه‌های، سرای قلم، پاسخگویی به مسائل دینی، غرفه عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، نقاشی و خوشنویسی و غیره از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی همچینین به ارتقای کیفی نمایشگاه نسبت به دوره های قبل خبر داد و گفت: عصر شعر، برنامه فرهنگی هر شهرستان همدان در هر روز، توجه ویژه به امر عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و غیره در این دوره نشان دهنده این موضوع است.

مدیرکل ارشاد همدان بیان کرد: این نمایشگاه از دوم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی همدان برگزار می‌شود و بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 12 و نیم و بعداز ظهرها از ساعت 16 تا 21 روز  8 شهریور ماه امسال ادامه دارد.

منبع:تسنیم

دیدگاه شما